اورشلیم‌پُست: چرا ایران گزینه پهپاد را برای حمله به اسرائیل انتخاب کرد؟

روزنامه اسرائیلی اورشلیم پست در گزارش خود از دلایل انتخاب ایران از پهپاد برای حمله به رژیم صهیونیستی پرده برداشت و نوشت: تصمیم ایران برای استفاده از پهپاد، دوران جدیدی از جنگ‌ها را آغاز کرد و دوره پهپادهای ایرانی ناگزیر به مانند قطاری که سرعتش کند است، در راه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، روزنامه اسرائیلی اورشلیم پست نوشت: تصمیم ایران برای استفاده از ده ها پهپاد برای حمله به اسرائیل دوران جدیدی از جنگ ها در منطقه را آغاز کرد.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: انتخاب ایران برای انجام حمله خود با تکیه بر پهپادها، ویژگی‌ها و مشخصات زیادی دارد که استفاده از آنها را تشویق می کند.  در ابتدا، اندازه آن کوچک است، زیرا تنها چندین متر طول دارد و عرض آن از دو متر تجاوز نمی کند و وزن کلاهک آن تا ۴۰ کیلوگرم می رسد.

 این روزنامه ادامه داد: این پهپادها ارزان هستند و توانایی بالایی برای پرواز در ارتفاع زیاد در برد طولانی دارند. اگرچه سرعت پایین آنها شناسایی زودهنگام آنها را تهدید می کند، اما این پهپادها برخلاف موشک های پرهزینه ای که به سمت هدف مشخص پرتاب می‌شوند، می توانند مسیر و جهت خود را تغییر دهند.

اورشلیم پست نوشت: پهپادهای ایرانی قادر هستند به طوردقیق به اهداف خود اصابت کنند و می‌توانند از سکوهای مختلفی مانند کشتی‌ها، کامیون‌ها یا حتی کانتینرهای مورد استفاده در حمل‌ونقل دریایی پرتاب شوند.. این مسئله باعث می‌شود که ایران گزینه های متعددی را برای استفاده از این پهپادهایی که طی سال ها توسعه داده است، داشته باشد.

 این روزنامه اسرائیلی تاکید کرد: از پهپادهای ایرانی توانایی مانور و حمله دقیق به اهداف را افزایش می‌دهد. ایران می‌خواهد پهپادهای خود را به پرفروش‌ترین در مناطق مختلف جهان تبدیل کند.

اورشلیم پست نوشت: دوره پهپادهای ایرانی ناگزیر در راه است، مانند قطاری که سرعتش کند است، اما باید وارد شود، که باعث نگرانی زیادی است.

اورشلیم پست فاش کرد: حمله این پهپادها به اسرائیل موقعیتی سورئال را برای اسرائیلی‌هایی ایجاد کرد که در خانه‌های خود منتظر ورود این پهپادهای مهاجم بودند که ممکن است ساعت‌ها طول بکشد، اما آنها می‌آیند و اگر سرنگون نشوند ممکن است به اهداف اصابت کنند.

کد خبر 1758828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha