منبع ذخیره سایت شهدای عشایری دوین کلنگ زنی شد

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: منبع ۵۰۰ مترمکعبی ذخیره آب سایت شهدای عشایری دوین شهرستان شیروان در منطقه عشایری دوین کلنگ زنی شد.

قاسم رضایی، سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این طرح برای تامین آب شرب و دام عشایر مستقر در منطقه دوین این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل این طرح در نظر گرفته شده که با اتمام آن آب شرب ۱۰۰ خانوار و ۲۵ هزار راس دام سبک عشایری سایت شهدای عشایری دوین شیروان تامین می شود.

رضایی خاطرنشان کرد: خشکسالی و کاهش بارندگی در سال های گذشته باعث کمبود آب پایدار در بسیاری از مناطق عشایری شهرستان شده است که این طرح جهت جلوگیری از کمبود آب اجرا می شود.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان بیان کرد: یکی از مهم ترین نیازهای عشایر شهرستان با توجه به فصل تابستان و گرمای هوا، آبرسانی است و اکنون نیز تعداد کمی از خانوارهای عشایری شهرستان از آب سالم و بهداشتی پایدار برخوردار هستند.

رضایی ادامه داد: با توجه به تعداد بالای جمعیت و خانوار عشایری این منطقه و پراکندگی آنان در نقاط مختلف در سال های اخیر برای تامین آب شرب و دام این قشر از تانکر سیار استفاده می شد که  با اجرای چنین طرح هایی مشکلات موجود جهت آبرسانی عشایر برطرف خواهد شد..

به گفته وی عشایر استان خراسان شمالی فصول پاییز و زمستان را در مناطق گرمسیر مراوه تپه استان گلستان و نیز مراتع مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و اسفراین سپری می کنند که دامنه کوه های شاه جهان، گلیل و سرانی در شیروان، ارتفاعات فاروج، سالوک و آلاداغ در اسفراین و بجنورد از جمله مناطق ییلاقی عشایر خراسان شمالی به شمار می رود.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

کد خبر 1758869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha