درخشش جوانان هلال احمر استان مرکزی در خدمات بشردوستانه نوروز

شهرجردی ضمن تقدیر از جوانان هلال احمر در راستای ارائه خدمات بشر دوستانه گفت:  ۷۱۶ داوطلب جوان، بیش از ۱۴۰ هزارخدمت را به مسافران نوروزی ارائه دادند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علیرضا شهرجردی، با اشاره به پایان طرح خدمات نوروزی هلال‌احمر، در جمع خبرنگاران، از ارائه بیش از ۱۴۰ هزار خدمت با رشد ۱۰۲ درصدی خبر داد و گفت: ۷۱۶ داوطلب جوان در خدمات رسانی به مسافرین  در استان مرکزی همکاری داشتند.


مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی با بیان اینکه طرح خدمات بشردوستانه نوروز سازمان جوانان امسال با شعار جوانان، سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در استان مرکزی برگزار شد، افزود: این طرح در دو بازه زمانی ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین و ۲۱ تا ۲۴ فروردین که بازه زمانی اول در ایام نوروز و بازه زمانی دوم در ایام عید سعید فطر اجرا گردید.

وی خاطر نشان کرد: این طرح با مشارکت داوطلبانه و بشردوستانه جوانان در بخش های مختلف خدمات ایستگاه ایمنی و سلامت، پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیکی)، فضای دوستدار کودک و آموزش مهارت های امدادی، خیمه های نماز و راهنمایی مسافرین اجرا  شد.

شهرجردی با بیان اینکه جوانان استان مرکزی در ۷ پست ثابت و ۶ پست سحاب در خدمت مردم عزیزمان بوده اند، ادامه داد: از آغاز طرح نوروزی در ۲۴ اسفند تا روز ٢۴ فروردین ١۴٠٣؛ بیش از ۱۴۰ هزار مسافر با مراجعه به پست های نوروزی با حضور ۷۱۶ جوان هلال احمری در سراسر استان مرکزی از خدمات بشردوستانه این جمعیت بهره‌مند شدند که نسبت به سال گذشته، بیش از ۱۰۲ درصد افزایش خدمات داشتیم.


وی با اشاره به اهمیت آموزش های راهنمایی و رانندگی در جهت بهبود رفتارهای ترافیکی، افزود:۱۴ هزار و ۲۲۰ نفر از مردم با مراجعه به پست‌های نوروزی جوانان هلال احمر و امضای میثاق نامه؛ به پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوسته اند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در ادامه، گفت: اعضای تیم های تخصصی سحر با برپایی فضای دوستدار کودک  با اجرای بازی های بومی و ساختار یافته و هدفمند، ایستگاه نقاشی، آموزش های ترافیکی در قالب طرح سلامتگر سفر، آشنایی با جمعیت هلال احمر و اهداف آن و ایستگاه قصه گویی جهت ۱۶۰۱۸ کودک، توانستند یک محیط امن، جذاب و شاداب ایجاد کنند.


 این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در پست های نوروزی جمعیت هلال احمر خیمه های نماز نیز مهیا شده بود، بیان کرد:  تعداد ۳ هزار و ۵۸۰ نفر از مراجعین از خیمه های نماز پست ها بهره مند شده اند.


مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی، همچنین با توجه به مقارن شدن بهار قرآن و بهار طبیعت نیز بیان کرد:  ۷ هزار و ۸۲ بسته های افطاری و غذایی تهیه و توزیع گردیده است.

شهرجردی همچنین با بیان اینکه مباحث محیط زیست و طبیعت بسیار اهمیت دارد افزود: در طرح نوروزی امسال ۴۶۴۱ نفر به پویش سبز پیوستند و با کاشت بذرها و نهال های توزیعی در پست های نوروزی در جهت حفظ محیط زیست تلاش کردند.

وی با توجه به اهمیت سلامت مردم عزیز نیز بیان کرد: در ایستگاه های سلامت  در پست های نوروزی ۱۵ هزار و ۶۶۰ مورد فشار خون پایش و کنترل گردید.

 این مقام مسئول، افزود: در جهت امدادرسانی و نجات جان انسان ها و با شعار هر خانواده ایرانی یک امدادگر به ۴۱۶۳ نفر مهارت های امدادی آموزش داده شده است.

کد خبر 1758990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha