دنیا به این باور رسیده که به سادگی نمی‌توان با ایران طرف شد

آیت الله دژکام گفت: دنیا باور دارد که قدرت ایران به اندازه ای است که به سادگی نمی توان با آن طرف شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز دوشنبه (۲۷ فروردین) در دیدار امیر سرتیپ رضایی و جمعی از فرماندهان ارشد آجا در استان فارس که به مناسبت روز ارتش برگزار شد، گفت: آنچه که مسلم است به خصوص با عملیات اخیر نکته ای را که رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا چند سال پیش فرمودند که جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد را ملموس می بینیم.با اینکه ماجرای امروز ما بسیار تفاوت دارد ولی واقعا از زمان نادرشاه تا کنون سراغ ندارید که ایران برای گرفتن حق قانونی خود به کشور دیگری به این شکل از موضع قدرت حمله کند.

وی افزود: ۳۰۰ سال کشور ما عقب مانده بود و این عقب ماندگی ایران را مساوی با عقب ماندگی جهان اسلام فرض کنید برای اینکه در تمام جهان اسلام آن کشوری که از نظر علمی، مسائل مادی، وسعت کشور و... همیشه به عنوان قدرت مطرح بوده ایران است و ممکن است به ترکیه اشاره کنید که در قرون اخیر جلوه ای داشته است اما عموما همین بوده و وقتی این دو شکست بخورند یعنی جهان اسلام از اندونزی تا شاخ آفریقا تضعیف شده است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: امروز مواجه هستیم با اینکه رسما رییس جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه و سخنگوهای حاکمیت آنها بیان کردند که ما به دنبال تنش و جنگ نیستیم و فضا را آرام کنید و این سخنان مفهوم دارد، یعنی اینکه آنها باور دارند که قدرت ایران به اندازه ای است که به سادگی نمی توان با آن طرف شد.

وی با تاکید بر اینکه تا قدرت نباشد دیپلماسی معنا ندارد، عنوان کرد: این نکته ای است که کمتر به جوانان ما می گویند ولی واقعیت دنیا همین است یعنی اگر شما قدرت نداشته باشید با دیپلماسی به تنهایی نمی توانید حق خود را بگیرید، این رسم دنیا است و ما باید قدرت و زور بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم حق خود را بگیریم.از این جهت ایران قوی هدف اصلی ما باید باشد و هر چیزی که بخواهد ایران را از این قدرت و قوت بیاندازد باید به شکلی با آن مبارزه کنیم.

وی با تصریح اینکه تجربه ۴۵ ساله ما نشان داده است که اولین مولفه قدرت آفرین ایمان است، اظهار کرد: برخی از این سلاح هایی که امروز داریم و افتخار هم می کنیم مسلما در دروه ۸ سال جنگ نداشتیم و بقیه را هم می خریدیم و تولید کننده نبودیم و همان زمان آمریکا به عراق برای جاسوسی آواکس می داد و شوروی هم به عراق میگ می داد و ما نَه موشک داشتیم و نَه هواپیماهای ما توانایی بلند شدن داشتند چون محدودیت خرید قطعات داشتیم و بسیاری از هواپیماهای ما زمینگیر بودند اما در همان اوضاع پیروز شدیم.این عملیات وعده صادق ادامه طریق القدس است.آن چیزی که در طریق القدس نیرو به ما داد و توانستیم کار کنیم ایمان بچه ها بود.عملیات های ما اینگونه انجام شد و ما وقتی این عنصر را شناختیم نباید به این سادگی آن را از دست بدهیم.

وی گفت: در حدیثی پیامبر گرامی اسلام فرموده "نُصِرتُ بالرُّعبِ"، یعنی ترس ما در دل دشمن می افتاد وگرنه لشکر ما از نظر تعداد در اقلیت بود، در جنگ بدر ۳۱۳ نفر بر هزار نفر پیروز شدند و از نظر امکانات جنگی هم قابل مقایسه نبودند اما پیروز شدند چون خدا ترس این ۳۱۳ نفر را در دل آن هزار نفر انداخت.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اولین موضوعی که فرمودند پیش رو داریم مسئله خودسازی است، اول خودمان و در مرحله بعدی اطرافیانمان، گفت: بحث خودسازی اگر رها شود باید مطمئن باشیم که همه قافیه را خواهیم باخت.

وی با اشاره به اینکه بعد از خودسازی به مسائل جامعه پردازی و تمدن سازی می رسیم، ادامه داد: اگر بنا باشد ۲۰۰۰ کیلومتر دورتر موشک بزنیم یعنی چشم همه به ایران خواهد بود.این کوچه و خیابان شیراز دیگر جهانی است و رفتار و اقدام ما، زیبایی شهرمان، نظم شهرمان و... همه منتقل می شود و گویی ما مقداری در این مسائل بیخیال شده ایم.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب هم فرمودند که مجموعه های حاکمیتی اقدام کنند و نمی شود کار را رها کرد و هر فردی که به شیراز می آید باید بداند که اینجا حرم سوم اهل بیت است و شهری است با  ویژگی های یک شهر اسلامی.

دژکام با اشاره به اینکه در بحث تمدن سازی نیز همه نقش داریم و ارتش هم به عنوان نیروی نظامی بسیار نقش آفرین است، گفت: ارتش از نظر نظم و زیبایی فضاهای اداری و نظامی خود همیشه حرف اول را می زند و باید این موضوع خصوصا در قسمت هایی که جلوه شهر است حس شود.

وی همچنین گفت: نقد و گله ای که بنده از وزیر گردشگری داشتم همین بود که وزارت گردشگری باید ضوابط گردشگری محیط‌های مختلف را تدوین کرده باشد. اگر زیر نظر اوقاف، دانشگاه یا ارتش است، همان اجرا شود. نمی شود یک جا را بیخیال شد و در جای دیگر سفت برخورد کرد.استدعای بنده این است که روی این مسئله دقت فرمایید تا به شکلی بتوانیم این موضوع را تثبیت کنیم که ضابطه مند کار شود و به نحوی نباشد که گویی رها است.باید دقتی شود تا از این جهت هم بتوانیم ضابطه های خوبی اعمال کنیم.

به اعتقاد امام جمعه شیراز، اگر کار را جدی بگیریم مردم می فهمند و قانون و ضابطه اعمال می شود.کار به سمتی نرود که حلال و حرام خدا در چشم مردم ضایع شود و دوستان عقیدتی می توانند در این مسئله کمک حال باشند.بدون اینکه تحریک عصبیت شود با یک سلیقه خوب کار انجام شود که این جامعه پردازی و تمدن سازی است که رهبر معظم در بیانیه گام دوم روی آن تاکید داشتند و انشاالله ما می خواهیم ارتش و مجموعه نظامی داشته باشیم که در دنیا در همین چهارچوب اخلاقی بدرخشند.

وی گفت: در عملیات وعده صادق ما خیلی اخلاقی عمل کردیم و فقط محیط نظامی زدیم در حالیکه آنها کنسول گری ما را زده بودند، یک فرودگاه و مرکز جاسوسی عمده حمله ما بود.انعکاس این کار اخلاقی ما در دنیا بسیار است حتی خود یهودی ها و اسرائیلی ها می گویند منظور ما زدن افراد و محیط های غیر نظامی نبود و این خیلی برای ما ارزش ایجاد می کند.

دژکام گفت: الحمدالله مجموعه ارتش از این سنخ است که کار برای خداست و چشم ما به  فرماندهان و افسران متدین و با کمال و فهیم که هم اهل علم و دانش هستند و هم اهل رزم و اهل ایمان روشن است.

کد خبر 1758992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha