پرداخت ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شیروان

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان گفت: ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی سال گذشته به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان خراسان شمالی پرداخت شد.

زهره بابایی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این میزان تسهیلات به ۱۲ نفر از فعالان حوزه های زیر نظر فرهنگ و ارشاد شهرستان در حوزه گروه های تئاتر، موسیقی، نویسندگی، ناشران، آموزشگاه های آزاد هنری، شاعران و غیره پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان سقف پرداختی تسهیلات برای هر هنرمند، یک میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد و مدت بازپردات پنج ساله می باشد.

بابایی عنوان کرد: ارایه تسهیلات از طریق معرفی هنرمندان واجد شرایط به بانک ها در کنار تلاش برای تقویت زیرساخت های فرهنگی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه جدی قرار دارد.

۱۰۲ نفر از هنرمندان شیروان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان بیان کرد: تاکنون ۱۰۲ نفر  از خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر شیروان از طریق صندوق اعتباری هنر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

بابایی تصریح کرد: با پی گیری های انجام شده ۱۹۹ نفر دارای هنرکارت، ۱۴ نفر مستمری بگیر و ۵ نفر طرح تکریم( درجه هنری) هستند.

وی اضافه کرد: با وجود آمارهای خوب و امیدوار کننده صندوق در حمایت از هنرمندان هنوز تقاضاهای بسیاری برای عضویت و استفاده از خدمات این صندوق دارد و این نشان دهنده جایگاه ویژه صندوق بین هنرمندان است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1759070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha