کربلا میزبان همایش علمی بین المللی «الزهرا(ع)»

هفتمین دوره فعالیت‌های همایش علمی بین المللی «الزهرا(ع)» به همت اتحادیه بین المللی زنان مسلمان در عراق در دانشگاه کربلا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری عراق، هفتمین دوره فعالیت های همایش علمی بین المللی الزهرا (ع) به همت اتحادیه بین المللی زنان مسلمان عراق و با همکاری دانشکده علوم اسلامی در دانشگاه کربلا روز گذشته(دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳) آغاز شد.

این همایش با شعار «الزهرا کوثر بخشنده و منبع علما» درحال برگزاری است، در این همایش سیره حضرت زهرا (ع) به عنوان الگویی با ارزش های آرمانی برای ساخت جامعه و مقابله با انواع مختلف  چالش‌ها بررسی می‌شود.

 این همایش به چالش های معاصر پیش روی جامعه اسلامی از طریق مجموعه از پژوهش‌ها و مقالات که تعداد آنها ۷۰ مقاله پژوهشی است، می پردازد. محورهای این مقالات پژوهشی آموزشی، فقهی، قرآنی، فلسفی، روایی و لغوی است.

«باسم نایل السعیدی» رئیس دانشگاه کربلا و دستیاران علمی و اداری وی و شخصیت های رسمی و مذهبی از مذاهب مختلف اسلامی حضور داشتند.

السعیدی، رئیس دانشگاه در سخنانی که در این همایش با تاکید بر اهمیت دادن فضای کافی به حضرت زهرا (ع) برای پژوهش های علمی، خواستار برگزاری بیشتر این گونه فعالیت های علمی شد که با خروجی های علمی خود به ساخت جامعه کمک می کند.

دکتر محمد الطایی، رئیس دانشکده علوم اسلامی بر اهمیت دستیابی زنان به جایگاه خود برای رسیدن به موقعیت‎های مختلف بر اساس نقش مهم‌شان در ساختن جامعه که در بسیاری از آیات قرآن منعکس شده است، تأکید کرد.

کد خبر 1759072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha