اجرای ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و آموزشی همزمان با هفته محیط زیست

یوسفی از اجرای ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی همزمان با هفته محیط زیست در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، یوسف یوسفی امروز(۲۸ فروردین) در نشست خبری مشترک با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی که با موضوع فراخوان جشنواره ملی نامه ای از طبیعت برگزار شد  ضمن تبریک فرا رسیدن هفته زمین پاک، گفت: شعار این هفته مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین است که برنامه ها با محوریت همین شعار که در راستای شعار سال تبیین شده است برگزار می شود.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، با بیان اینکه در هفته زمینه پاک ۲۰ عنوان برنامه را در سطح استان اجرایی خواهیم کرد، افزود:  برگزاری گارگروه مدیریت پسماند یکی از این برنامه ها است که با هدف تبیین فرهنگ تفکیک از مبدا برگزار خواهد شد.


این مقام مسئول تقدیر از افرادی که در زمینه پسماند تلاش ویژه داشتند را نیز ار جمله برنامه های این هفته دانست و بیان کرد: در همین راستا دو پروژه نیز افتتاح خواهد شد.


وی تبیین فرهنگ حفاظت از محیط زیست از طریق تریبون نماز جمعه و ارایه گزارش را از دیگر برنامه های  این هفته دانست و گفت: اجرای برنامه در مدارس و دانشگاه ها، اجرای کلاس های آموزشی و برنامه ترویجی، پاکسازی محورها تحت عنوان پویش 《مسیر سبز، ایران پاک》با هدف جمع آوری پلاستیک و زباله ها از محیط زیست را از دیگر برنامه های این ایام دانست.


یوسفی یکی دیگر از برنامه ها را همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اجرای طرح ملی نامه ای از طبیعت عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت خانه های محیط زیست و اجرای ۶۸ برنامه در موارد زیست محیطی از دیگر برنامه های این ایام است.

وی نشست خبری، بازدید علمی با دانش آموزان و همکاری با آموزش و پروش در راستای فرهنگ سازی به منظور کاهش مصرف پلاستیک را از دیگر برنامه های این ایام دانست و اضافه کرد: 
۲۹ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک ها هستند که در این راستا آیین نامه نحوه مصرف پلاستیک سال گذشته ابلاغ شده که بایستی اجرایی شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نه به مصرف کیسه های پلاستیکی را امری ضروری دانست و اظهار داشت: متاسفانه روزانه صدها تن کیسه پلاستیکی در سطح کشور استفاده می شود که این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.

یوسفی با بیان اینکه در سطح استان و کشور بحث پسماندها در ۵ بخش تقسیم می شوند، اظهار داشت: این پنج بخش شامل پسماند شهری و خانگی، پسماند صنعتی، پسماند ویژه ، پسماند کشاورزی ، عفونی و بیمارستانی است که باید در راستا نیز کار فرهنگی انجام پذیرد.

وی ضمن تقاضا از عموم مردم به منظور تفکیک پسماند از مبدا در منزل و محل کار اظهار داشت: 
۷۰ درصد پسماندها در داخل منزل قابل تفکیک است که از خانواده ها تقاضا داریم این مهم را انجام دهند.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: جشنواره ملی نامه ای از طبیعت کار مشترکی بین محیط زیست و کانون پرورشی، در ارتباط با موضوعات ترویجی در رابطه با محیط زیست است که با استقبال خوبی روبرو شده است.

کد خبر 1759076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha