منسچتر بزرگ، میزبان اولین جشنواره ادبی کودکان مسلمان در بریتانیا

منچستر بزرگ میزبان اولین جشنواره ادبی بریتانیا برای کودکان و نوجوانان مسلمان خواهد بود که با حضور هنرمندان مشهور و کارشناسان اساطیر یونانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « manchestereveningnews»، منچستر بزرگ میزبان اولین جشنواره ادبی بریتانیا برای کودکان و نوجوانان مسلمان خواهد بود که با حضور هنرمندان مشهور مانگاکا (تصویرگران کتاب‌های داستان مصور) و کارشناسان اساطیر یونانی برگزار می‌شود.

جشنواره ادبی «صبغه» روز ۲۰ آوریل (شنبه اول اردیبهشت) در مرکز اسلامی اروپا در «اولدهام»،  یکی از شهرهای بزرگ منطقه منچستر بزرگ در شمال انگلستان برگزار می شود و شامل کارگاه های نویسندگی خلاق، داستان خوانی و جلساتی با نویسندگان و هنرمندان با پیشینه های مختلف خواهد بود.

هدف از برگزاری این جشنواره برای کودکان هشت سال به بالا، ترویج تنوع و فراگیری است تا نشان داده شود که چگونه قدرت ادبیات می‌تواند به الهام بخشیدن و توانمندسازی کودکان و نوجوانان کمک کند.

دکتر «نائوکی یاماموتو»، هنرمند ژاپنی و تصویرگر کتاب‌های داستانی مصور برای کودکان که به خاطر آثارش در این زمینه شهرت دارد، ریاست این جشنواره را به عهده خواهد داشت.

دکتر «سلمی الدباغ»، رمان‌نویس و وکیل فلسطینی و «هیبا نورخان»، نویسنده و کارمند مرکز حمایت از پناهندگان نیز در این رویداد حضور خواهند داشت.

این جشنواره که توسط «زهرا محمد»، اولین رئیس زن شورای مسلمانان بریتانیا افتتاح می شود، همچنین شامل جلسات بحث و گفتگو با حضور دکتر «مارچلا وارد»، مدرس مطالعات کلاسیک در دانشگاه و متخصص در زمینه ادبیات یونانی و لاتین و همچنین «برهانه اسلام»، نویسنده کودکان خواهد بود.

این رویداد یک روزه که انتظار می رود بیش از ۱۰۰ کودک و نوجوان در آن شرکت کنند، توسط مرکز اسلامی «StriveUK» سازماندهی شده است و هدف آن استقبال از تنوع و پرورش عشق به ادبیات در میان کودکان و نوجوانان است.

دکتر «شرنهسلیم»، مدیر جشنوار ادبی صبغه درباره این رویداد گفت: جشنواره های ادبی اختصاص یافته به آثار هنری کلاسیک، ژانرهایی مانند داستان، عاشقانه، طنز، فانتزی و حتی الهیات وجود دارد، اما ما متوجه شدیم که نیاز شدیدی به جشنواره ای وجود دارد که فعالیت برای بهبود وضعیت محرومان رامورد توجه قرار دهد.

وی افزود: چنین رویدادهایی پایه‌ها را می‌سازند، فرهنگ‌ها را غنی می‌کنند، ما را به میراث بسیار افتخارآمیز دانش متصل می‌کنند و آرزوهای ما را برای پرورش جوانان وظیفه‌شناس فردا برآورده می‌کنند.

کد خبر 1759228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha