ارتش؛ نیرویی با اراده برای انجام ماموریت در راستای مصالح و منافع کشور است

امام جمعه کرمان با برشمردن وجوه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران از سایر ارتش‌های دنیا گفت: اراده پولادین برای انجام ماموریت در راستای مصالح و منافع کشور ایران اسلامی؛ اولین وجه تمایز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، صبح چهارشنبه(۲۹ فروردین) در مراسم رژه اقتدار نیروهای مسلح مستقر در کرمان با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی؛ گفت: در حالی این روز را گرامی می داریم که بزرگترین حرکت تاریخی را نیروهای مسلح و سپاه پاسداران مقابل دوربین‌های دنیا رقم زدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: عملیات وعده صادق به دنیا نشان داد جمهوری اسلامی در رابطه با امنیت و کوچکترین تعرض نسبت به خاک و منافع خود با کسی تعارف ندارد و اگر کوچکترین اشتباه محاسباتی کرد با پاسخ قاطع و تنبیه پشیمان کننده مواجه است که این پیروزی را به نیروهای مسلح و رهبری و ملت تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه اراده پولادین برای انجام ماموریت در راستای مصالح و منافع کشور ایران اسلامی؛ اولین وجه تمایز ارتش ما از سایر ارتش‌های دنیا است؛ گفت:  ارتش، اراده قوی دارد و در حوزه ماموریتی خود آنچه بر عهده او گذاشته شده بدون عیب و نقص در صحنه اجرا به عمل در می‌آورد.
امام جمعه کرمان دومین ویژگی متمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران را روحیه بالا و شهادت‌طلبانه و برگرفته از توجه به احکام نورانی اسلام و دفاع از ارزش های دینی و در خدمت آنچه خدا از بشر خواسته عنوان کرد.

وی تکلیف مداری را ویژگی متمایز دیگری خواند که این اراده و روحیه را مقدس می‌کند و ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی امروز نیروی آماده و مهیا برای انجام تکلیف الهی است که بوسیله فرماندهی معظم کل قوا برای او مشخص می‌شود.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: شجاعت در میدان ماموریت  از دیگر ویژگی‌های متمایز ارتش ما است زیرا ارتش شجاع می تواند اراده پولادین خود و انجام تکلیفی که به عهده او گذاشته شده و روحیه ایثار و شهادت طلبی را تبدیل  به جریان قوی و بازدارنده کند تا دشمنان به خود اجازه ندهند کوچکترین تعرضی به خاک جمهوری اسلامی داشته باشد.
وی متذکر شد: ارتش با این ویژگی‌ها آیه "و اعدوالهم مااستطعتم..." را ترجمه و در دنیای پرمخاطره امروز امنیت و آسایش کشور را به کمک سپاه و نیروی انتظامی تامین می‌کند.

کد خبر 1759244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha