پیش‌نشست پنجمین کنگره جهانی امام رضا(ع) در استانبول

به همت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول و با مشارکت دانشگاه آرال استانبول، دانشگاه تهران و آستان قدس رضوی، پیش نشست پنجمین کنگره جهانی امام رضا(ع) ۳۰ فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این پیش نشست با تکیه بر تعالیم تمدنی امام رضا(ع) و با رویکرد اندیشه تمدنی امام رضا(ع) عدالت برای همه و ظلم به هیچکس با موضوع محوری «اندیشه تمدنی امام رضا(ع)؛ عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس» روز پنجشنبه، ۳۰  فروردین‌ماه در پردیس دانشگاه آرال استانبول برگزار می‌شود. 

در این نشست، قدیر جان‌آتان، عضو هیأت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه صباح الدین زعیم استانبول، علی راد، عضو هیأت علمی گروه آموزشی علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران، حسن حسین گونش، عضو هیأت علمی گروه تاریخ و تمدن دانشگاه بارتین ترکیه، محمد نوردوغان، عضو هیأت علمی دانشگاه آرل استانبول، حسن کارابولوت، مترجم و نویسنده، امید آکتاش نویسنده، شاعر و محقق سخنرانی خواهند کرد.

سخنرانان در این نشست، به ضرورت توجه کانونی به اندیشه تمدنی امام رضا(ع) و احیای میراث گرانقدر رضوی در فراگیری عدالت و پرهیز از ظلم خواهند پرداخت.

از دیگر محورهای مورد بحث و گفت‌وگو در این پیش نشست، اهمیت موضوع فراگیری عدالت و پرهیز از ظلم در راستایی احیای دین و ارزش‌های حیات‌بخش برای همه جوامع  انسانی به ویژه پیروان مکتب آسمانی است.

در این پیش نشست بین‌المللی ترکیه، پژوهشگرانی از دانشگاه‌های معتبر و مراکز پژوهشی استانبول و همچنین، میهمانانی از شهرهای مختلف ترکیه همچون آنکارا و ارزروم حضور خواهند داشت.

علاقه‌مندان برای حضور مجازی در این پیش نشست می‌توانند از طریق آدرس https://meet.google.com/qiu-icgj-cij  شرکت کنند.

کد خبر 1759274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha