شعب اخذ رای مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند کاهش نمی‌یابد

طالبی با بیان اینکه شعب اخذ رای مرحله دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف کاهش نمی‌یابد، گفت: در مجموع ۲۸۷ شعبه (۱۶۷ ثابت و ۱۲۰سیار) در این حوزه انتخابیه پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز ظهر (۲۹ فروردین) در ستاد انتخابات استان اظهار کرد: اعتبارنامه سه نفر از نمایندگان منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه انتخابیه «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» صادر شده و در حال طی مراحل اداری است تا تحویل این نمایندگان شود.

وی از ابلاغ برنامه‌ زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور خبر داد و افزود: براساس این برنامه زمان‌بندی حرکت خواهیم کرد که عقب‌ماندگی از برنامه نداشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تکلیف منتخب مردم در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در مرحله دوم انتخابات مشخص خواهد شد، تصریح کرد: کد انتخاباتی دو منتخب مردم که در مرحله اول در این حوزه انتخابیه بیشترین آرا را کسب کردند و در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند، اعلام شده که اطلاع‌رسانی لازم برای این نامزدها صورت می‌گیرد تا در تبلیغات خود استفغاده کنند.

طالبی بیان کرد: جلسه توجیهی برای این دو نامزد توسط فرمانداران بیرجند، درمیان و خوسف با حضور کمیته بازرسی و  هیات نظارت برگزار می‌شود و تذکرات لازم داده خواهد شد چون همه ما موظف به اجرا و تمکین قانون هستیم.

وی به تعداد شعب اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف اشاره کرد و گفت: در مجموع شعب پیش‌بینی شده برای این دوره از انتخابات، ۲۸۷ شعبه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف (۱۶۷ ثابت و ۱۲۰سیار) است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در مرحله دوم انتخابات تعداد دو شعبه سیار به حوزه انتخابیه بیرجند، درمان و خوسف اضافه شد تا روند اخذ رای‌گیری از مردم تسریع شود.

طالبی از فرمانداران خواست تا هفتم اردیبهشت ماه اعضای شعب اخذ رأی را مشخص و در سامانه مربوطه ثبت کنند، افزود: ارائه آموزش‌ها به اعضای شعب اخذ رأی از هشتم اردیبهشت ماه در راستای یادآوری در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ستاد تبلیغات اطلاع‌رسانی فهرست امکانات موضوع ماده ۷۴ قانون انتخابات به نامزدها را تا ۳۰ فروردین ماه مشخص کنند،  ادامه داد: تعرفه‌ها براساس درخواست فرمانداران از وزارت کشور پیگیری شده که در موعد مقرر تحویل استان خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر آسیب‌شناسی مرحله اول انتخابات و رفع آن تأکید کرد و گفت: شعب اخذ رای مجدد به لحاظ آنتن‌دهی و پوشش ارتباطی توسط مسئولان مربوطه بررسی شود ضمن اینکه در مرحله اول انتخابات هم وضعیت پوشش تلفن همراه در تمام شعب اخذ رای مطلوب بود.

طالبی با اشاره به احتمال رفتن شهروندان به مناطق روستایی در فصل بهار، تصریح کرد: این موضوع در تقسیم تعرفه‌ها مدنظر فرمانداران قرار گیرد که نهایت دقت و برآوردهای لازم را داشته باشند.

وی بر اهمیت مشارکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات تأکید کرد و گفت: تمام امکانات و ظرفیت‌های قانونی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بکارگیری و مورد استفاده قرار گیرد.

معاون استاندار با بیان اینکه اصل بی‌طرفی برگزارکنندگان در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنان مورد تاکید است، گفت: در دوره اول انتخابات هیچ گونه تخلفی در زمینه روند برگزاری انتخابات نداشتیم.

کد خبر 1759329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha