رقابت  ۱۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن، عترت و نماز  دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد از رقابت ۱۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان چرام خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج،  حجت دبیقی در آغاز چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی به میزبانی شهرستان چرام گفت: در مرحله استانی ۱۲۰۰ دانش آموز در  دو بخش  دختر و پسر به مدت چهار روز باهم رقابت می کنند.


وی افزود: در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان کهگیلویه وبویراحمد ۹۰ هزار نفر شرکت کردند و  تعداد ۶۰ نفر از برترین‎های این دوره به مرحله کشوری راه می یابند.


دبیقی با بیان اینکه مسابقات قرآنی در ۱۲ رشته و دو بخش آوایی و پژوهشی  برگزار می شود، گفت:  در بخش آوایی دانش آموزان در رشته های قرائت تحقیق و ترتیل ،تفسیر  و حفظ قرآن و دربخش پژوهشی در رشته صحیفه سجادیه ،نهج-البلاغه، انشاءنماز، گفتمان مهدوی، دعاخوانی و احکام برگزار می شود.   


رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در راستای ترویج معارف قرآنی از دوران دانش آموزی باید به عنوان یک رسالت مهم و دینی تلاش کرد تا حضور دانش آموزان درفعالیت‌های قرآنی فعال و چشمگیر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر مصباح نژاد قرآن را احیاگر دلها، جانها و بازدارنده جامعه از زشتی ها و پلیدی ها عنوان کرد.

کد خبر 1761265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha