پیوستن طبس به شهرهای زیارتی کشور

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: باتوجه به حضور حرم حضرت حسین بن موسی کاظم (ع) در شهر طبس و با هماهنگی که بین شهرهای زیارتی شیراز، قم و مشهد انجام شد، شهر طبس به شهرهای زیارتی اضافه خواهد شد.

سید جلیل بامشکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: وجود مضجع شریف ائمه اطهار(ع) و امامزادگان‌ و فرزندان آن‌ها در ایران اسلامی و شهرهای کشور فرصتی بی‌نظیر برای رشد و توسعه همه‌جانبه شهرها ایجاد کرده است.

معاون گردشگری و زیارت معاونت فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: حضور زائران در این شهرها موجب می‌شود بزرگ‌ترین اجتماعات مردمی و دینی با محوریت موضوع زیارت به‌صورت سالیانه در شهرهای مشهد، قم و شیراز شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، ایده تشکیل دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران اسلامی ذیل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع کلان‌شهرهای کشور توسط معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد شکل گرفت.

بامشکی گفت: بنا به درخواست شهردار طبس در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ مبنی بر عضویت در دبیر خانه شهرهای زیارتی ایران اسلامی، جلساتی در روزهای ۲۹ و سی ام با حضور مدیران شهری و استانی برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد که به نمایندگی از شهردارمشهد به عنوان رئیس شورای راهبردی شهرهای زیارتی در این نشست حضور داشته تصریح کرد: باتوجه به حضور حرم حضرت حسین بن موسی کاظم (ع) در شهر طبس و با هماهنگی که بین شهرهای زیارتی شیراز، قم و مشهد انجام شد، شهر طبس به شهرهای زیارتی اضافه خواهد شد.

پیوستن طبس به شهرهای زیارتی کشور

وی با اشاره به ریاست شورای راهبردی دبیرخانه شهرهای زیارتی مشهد به شهردار مشهد، گفت: مراسم اهدا حکم عضویت طبس فردا سی فروردین ماه در محل امام زاده حسین بن موسی کاظم (ع) با حضور شورای اداری و با امضای شهردار مشهد برگزار و شهرستان طبس به صورت رسمی به عضویت دبیر خانه شهرهای زیارتی در می‌آید.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد همچنین عنوان کرد: رویکرد اصلی این دبیر خانه، ترویج امر زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در خصوص امور فرهنگی، عمرانی، زیر بنایی و زیر ساختی است که تلاش داریم در یک همکاری دو جانبه با کارگروه زیارت این اتفاقات رقم بخورد.

به گفته وی، شهردار مشهد و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، شهرداران و معاونان فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ شیراز، قم، شهرری و سایر شهرهای زیارتی کشور، معاون و مدیران گردشگری شهرداری‌های شهرهای زیارتی از جمله اعضای شورای راهبردی این دبیرخانه هستند.

بامشکی اضافه کرد: تصویب نهایی برنامه اجرایی پنج‌ساله زیارت و تصویب بودجه و ابلاغ برنامه اجرایی به‌صورت سالیانه از ردیف‌ برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها، از مهم‌ترین شرح وظایف شورای راهبردی است.

پایان پیام /

کد خبر 1759364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha