هنر انقلاب باید به سمت مردم برده شود

تشکل های مردم پایه فرهنگی هنری حمایت می شوند
هنر انقلاب باید به سمت مردم برده شود

آهنگر برلزوم تقویت مردمی شدن هنر انقلاب تاکید کرد و خواستار گفتمان سازی برای ایجاد بستر مردمی شدن هنر انقلاب در سطح استان مازندران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  احسان آهنگر-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گردهمایی فعالان هنری مساجد این خطه از شمال کشور در اداره کل تبلیغات اسلامی  بمناسبت هفته هنرهای انقلاب اسلامی همراه با رونمایی از پوستر مرکز تخصصی تئاتر مسجد استان ضمن گرامیداشت یاد ونام شهید سید مرتضی آوینی با اشاره به ویژگی های هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مردمی و دینی بودن از ویژگی های شاخص هنر انقلاب است.

وی با بیان اینکه هنرانقلاب اسلامی معطوف به ارزش های انسانی و اسلامی است، افزود: همچنین هنر انقلاب دغدغه رشد و تربیت مردم را دارد.

آهنگر به منویات رهبری در زمینه هنر و تقویت هنر انقلاب اشاره و بیان کرد: به تعبیر معظم له بعد از گذشت ۴۵سال از عمر انقلاب اسلامی آنگونه که شایسته و بایسته است پیشرفت چشمگیری در زمینه هنر انقلاب را شاهد نیستیم که باید متولیان و ارگان و عناصر اهل هنر برای تحقق خواست رهبری تلاش کنند.

وی برلزوم تقویت مردمی شدن هنر انقلاب تاکید کرد و خواستار گفتمان سازی برای ایجاد بستر مردمی شدن هنر انقلاب شد.

آهنگر با بیان اینکه حمایت و تقویت تشکل های هنری مردم پایه در سطح محلات از ماموریت های مهم و اساسی دستگاه های فرهنگی است، گفت: راه اندازی مرکز تخصصی تئاتر مسجدی از جمله اقدامات ارزشمند برای مردم سازی هنر بشمار می رود.

وی با بیان اینکه تئاتر بهترین ابزار برای معرفی و تبیین آموزه های دینی برای نسل جوان محسوب می شود، افزود: همچنین تئاتر می تواند موجب جذب حداکثری مردم به مسجد شود.

آهنگر با بیان اینکه مرکز تخصصی تئاتر مسجدی به دنبال موازی کاری نیست، ادامه داد: رشد هنر انقلاب اسلامی با محوریت مسجد را در این مرکز با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی که در حوزه تئاتر فعالیت دارند، پیگیر هستیم.

وی به چشم انداز ۵ساله مرکز تخصصی تئاتر مسجدی اشاره کرد و افزود: جریان سازی هنرهای نمایشی معطوف به هنر انقلاب اسلامی را باقوت در دستور کار داریم.

به گزارش شبستان، حجت الاسلام محمد ترابیان-سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار-مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران درآئین رونمایی از  پوستر مرکز تخصصی تئاتر مسجد دیارعلویان حضور داشتند.

کد خبر 1759376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha