شخصیت های مدفون در بقیع به مردم معرفی شوند

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه شخصیت‌های ارزشمندی همچون فاطمه بت اسد در بقیع مدفون هستند، تاکید کرد:شخصیت های مدفون در بقیع به مردم معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، امروز (پنجشنبه۳۰فروردین ماه) در همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» که در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، در قم برگزار شد، با بیان اینکه از جنبه‌های مختلف می‌توان در مورد بقیع بحث کرد، گفت: محرومیت جامعه و تاریخ از انوار نورانی بقیع خسارات بیش‌تری نسبت به جسارت تخریب قبور داشته است.

 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: ائمه نورانی و اصحاب بزرگوار پیامبر(ص) که در بقیع مدفون هستند اگر در هر شهر و کشوری بودند امروز گنبد و بارگاهی داشتند ولی در بقیع مظلوم واقع شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه هزاران نفر از نامداران تاریخ در بقیع مدفون هستند، گفت: متاسفانه اجازه معرفی این شخصیت‌های بزرگوار و ارزشمند داده نشده است.

وی با بیان اینکه منزلت و جایگاه بقیع یکی از محورهای سخن بوده و کتاب‌های بسیاری در این رابطه تدوین شده است، تصریح کرد: در طول تاریخ بقیع دچار حوادث مختلف شده است.

وی با اشاره به اینکه بقیع پس از مسجد النبی دومین جایگاه برای پیامبر(ص) بوده است، گفت: قطعا این مکان دارای فضیلت‌هایی بوده که مورد توجه ویژه پیامبر(ص) قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امروز نیز باید این مکان ارزشمند مورد توجه قرار بگیرد، گفت: امروز باید همان‌طور که مسجد النبی(ص) نسبتاً بازسازی شد، بقیع نیز بازسازی شود.

وی با بیان حکایاتی از منزلت و جایگاه بقیع، گفت: پیامبر(ص) در بقیع خط آخرالزمان را برای امیرالمومنین(ع) ترسیم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه شخصیت‌های ارزشمندی همچون فاطمه بت اسد در بقیع مدفون هستند، گفت: روحانیون کاروان‌ها فرصت ویژه‌ای دارند که این شخصیت‌های گرامی و ارزشمند را به زائران معرفی کنند.

کد خبر 1759390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha