۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان، ۱۱ طرح صنعت آب و برق این استان به ارزش ۷۷ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، با حضور حجت الاسلام  سیدابراهیم رئیسی- رییس جمهور در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان سمنان به همراه برخی از اعضای هیات دولت، واحد سه و چهار گازی نیروگاه سمنان از جمله مهم‌ترین پروژه‌های افتتاح شد.

۲ واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی به ظرفیت مجموع ۳۶۶ مگاوات در راستای مفاد ماده چهار قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مبنی بر احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خود تامین، احداث پست ۶۳ تاریخانه دامغان با ظرفیت ۶۰ مگاولت آمپر، احداث پست سیار عباس آباد به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر، احداث خط میامی- عباس آباد به طول ۶۵ کیلومتر، افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت میامی به میزان ۲۰۰ مگاولت آمپر از دیگر طرح‌هایی صنعت برق استان سمنان است که امروز به صورت رسمی افتتاح شد.

همچنین در همین راستا و با دستور رییس جمهور، نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۶ هزار و ۲۴۰ کیلووات در شهرک صنعتی سمنان افتتاح شد.

در حوزه صنعت آب نیز، طرح آبرسانی به گرمسار از ابتدای استان سمنان تا تصفیه‌خانه گرمسار افتتاح شد.

اجرای ۲۳ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۸۰۰ میلی‌متر با ظرفیت ۶۳۰ لیتر بر ثانیه برای تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی و صنعت شهرستان‌های گرمسار آرادان و شهر ایوانکی از ویژگی‌های این طرح است.

احداث ایستگاه پمپاژ به شهر جدید ایوانکی با ایجاد سه کیلومتر خط انتقال و احداث مخزن پمپاژ؛ احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی روستای ایج؛ تامین آب آشامیدنی روستای ارمیان با احداث خط انتقال آب به طول ۱۸ کیلومتر و احداث مخزن هزار متر مکعبی راه‌بند مهدیشهر از دیگر طرح‌های صنعت آب و فاضلاب در استان سمنان است که با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.

پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد

با حضور وزیر بهداشت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افتتاح شدو هدف از این اقدام سامان دهی به شرکت‌های موجود برای رشد حوزه سلامت کشور است.

هم اکنون ۱۰ شرکت فناور در این پارک مستقر شدندو از این تعداد سه شرکت در حوزه دانش بنیان هستند.

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در حوزه تحت پوشش رو به افزایش است واز این رو نیاز بود تا فضایی مناسب برای استقرار آنها در نظر گرفته شود.

تعداد اختراعات حوزه پزشکی و دارو نیز در استان وضعیت خوبی داردو امیدواریم این اختراعات و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور بتواند به تأمین نیازهای داخلی هر چه بیشتر کمک کرده و در نهایت خدمتی به مردم انجام شود.

۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد

۲خانه بهداشت در روستاهای چشمه‌نادی از توابع ایوانکی و روستای رشمه از توابع گرمسار با حضور حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان افتتاح شد.

این خانه های بهداشت در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع با اعتبار هر خانه ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

 تمام خدمات بهداشتی و درمانی به خانوار تحت پوشش این مناطق ارائه می شود.

امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه های بهداشت قرار داردو یک روز در هفته پزشک عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

مرکز تخصصی هوش مصنوعی استان سمنان در شاهرود به بهره‌برداری رسید

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان، پردیس تخصصی توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان با حضور علی خطیبی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شاهرود به بهره‌برداری رسید.

این طرح در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و با مساحتی افزون بر هفت مترمربع اعیان که توسط بخش خصوصی تامین شده است مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وجود زیرساختهای مناسب در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش تعداد شرکت‌های پذیرش شده در این حوزه، ارایه خدمات شبکه یکپارچه در مجموعه‌های پارک، ارایه خدمات سرور (فیزیکی و مجازی)، ارایه مشاوره‌ها و آموزش‌های تخصصی به شرکت‌ها، تامین زیرساخت‌های لازم برای اجرای پایلوت پروژه‌های شرکت‌های مستقر در حوزه آی‌تی، ارایه خدمات پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ایجاد کارگاه‌های تخصصی هوش مصنوعی از توانمندی‌های این پارک در حوزه هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال است ...

پارک علم و فناوری استان سمنان با داشتن ۵۰ شرکت فعال در حوزه ICT به عنوان یکی از سازمان‌های حامی کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال در کشور شناخته می‌شود.

مرکز تخصصی هوش مصنوعی استان سمنان در شاهرود به بهره‌برداری رسید

این شرکت‌ها در حوزه‌هایی مثل اینترنت اشیا، شهر هوشمند، سلامت دیجیتال، پردازش تصویر و صوت و سایر زمینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی فعالیت دارند.

حمایت مالی از محصولات، فراهم آوردن دفتر و فضای آزمایشگاهی، ارایه مشاوره در راستای بهبود تولید، برگزاری رویدادهای فناورانه و تجاری‌سازی محصولات، بخشی از حمایت‌های پارک از این شرکت‌هاست.

۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

در سفر مقام عالی وزارت بهداشت و دیگر مسئولان دولتی به شهرستان شاهرود یک طرح درمانی افتتاح و یک طرح دیگر هم کلنگ زنی می‌شود.

در این سفر پروژه پایگاه سلامت فدک در یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین، با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

پروژه مرکز خدمات جامع سلامت و محل زیست پزشک میغان با زیر بنای ۴۱۰ متر مربع پروژه قابل افتتاح امروز عصر با حضور مسئولان دولتی است.

 برای این طرح ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و پنج هزار و ۷۶ نفر نیز می‌توانند از آن بهره مند شوند.

چند پروژه عمرانی و بهداشتی و درمانی در مجموعه علوم پزشکی شاهرود نیز در سفر استانی هیأت دولت مورد بازدید قرار می‌گیردو یکی از این طرح‌ها پروژه توسعه فضای فیزیکی، بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود است.

این طرح هفت هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا داردوپروژه مرکز غربالگری، تشخیص و درمان سرطان بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع از دیگر طرح‌های قابل بازدید است.

 هیأت دولت سیزدهم همچنین در سفر به شاهرود از پروژه بلوک زایمانی و LDR، بیمارستان امام حسین(ع) با زیربنای یک هزار و ۶۴۰ متر مربع بازدید خواهد کرد.

پروژه توسعه فضای فیزیکی، بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود مجموعاً سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که یک سوم از آن تأمین شده است.

 پردیس فناوری‌های سلامت شاهوار دیگر طرحی است که امروز عصر با حضور اعضای هیأت دولت در قالب سفر دوم دولت سیزدهم به استان سمنان در شهرستان شاهرود مورد بازدید قرار می‌گیرد.

کد خبر 1759394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha