تبیین اصل ولایت‌مداری مهمترین محور در برنامه‌های دهه کرامت است

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه تبیین جایگاه امامت و اصل ولایت‌مداری مهمترین محور در برنامه‌های دهه کرامت است گفت: بازخوانی سیره امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، افزایش شور و نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از دیگر راهبردهای دهه کرامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محسن مشرفی امروز (۳۰ فروردین) در ستاد دهه کرامت استان اظهار کرد: دهه کرامت فرصت و بهانه‌ای است برای بازخوانی عنایات ویژه الهی و اهل بیت(ع) به ویژه فرزندان موسی بن جعفر(ع) به ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه اداره کشور باید بر اساس برنامه اسلام اتفاق بیفتد تصریح کرد: همچنین باید الگوی موفقی در اداره کشور را به جهانیان عرضه کنیم تا همه دنیا ببینند که اسلام چه ظرافتی در رعایت حقوق همگان دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اداره کشور بر اساس اسلام مستلزم آگاهی از برنامه اسلام است، گفت: ما برنامه اسلام را از طریق ثقلین، قرآن کریم و اهل بیت (ع) دریافت می‌کنیم لذا وظیفه اصلی در رابطه با دهه کرامت روشن می‌شود.

حجت الاسلام مشرفی بیان کرد: دهه کرامت فرصت و بهانه‌ای است برای بازخوانی نقشه راهی که انسان ۲۵۰ ساله کل همه نور واحد هستند  برای جامعه ارائه کردند لذا بهترین برنامه و بهره‌برداری که می‌توانیم در این دهه کرامت داشته باشیم بازخوانی سیره معصومان به ویژه امام رضا(ع) در مملکت‌داری، حکومت، ادای حقوق آحاد جامعه و پیمودن مسیر سعادت و کمال است.

وی افزود: بازخوانی سیره امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، افزایش شور و نشاط اجتماعی به معنای اسلامی و صحیح کلمه، تولید محتوای غنی از معارف اهل بیت(ع) برای بهره‌برداری در زندگی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از راهبردهای برنامه‌های دهه کرامت است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به لزوم بهره‌گیری حداکثری از رسانه برای ترویج این امور و فضاسازی شایسته در دهه کرامت، ادامه داد: انتظار می‌رود از آنجایی که دستگاه‌های اجرایی هزینه‌ای برای تهیه بنر انجام می‌دهند آن را در میدان نزدیک هر اداره نصب کنند تا شهر گویای این باشد که ایام منصوب به امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام مشرفی بر استفاده از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان در برنامه‌ها و محافل برای تبیین معارف تاکید کرد و گفت: تبیین جایگاه امامت و اصل ولایت مداری مهمترین محور در برنامه‌های دهه کرامت است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج ازدواج آسان در دهه کرامت بیان کرد: با توجه به همزمانی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی از شهرها تاکید بر بهره برداری و توجه به این بُعد هم شده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات «وعده صادق» و مردم مظلوم غزه فردا بعد از نماز جمعه در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی در پایان افزود: تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات «وعده صادق» و مردم مظلوم غزه در بیرجند از مصلی المهدی(عج) به سمت میدان نماز برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ حضور خدام رضوی در نقاط دور افتاده، اعزام ۲۰۰ زوج جوان نیازمند با مهریه پایین و سن کم به مشهد مقدس و اسکان در هتل چهار ستاره، برگزاری اردوهای فرهنگی با هدف آگاهی بیشتر برای قشر نوجوان، دیدار با بیماران، الگوپذیری برای دختران تراز انقلاب از طریق برنامه‌های تبیینی، کمک‌های مومنانه و اهدای خون از جمله برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی برای بزرگداشت دهه کرامت امسال بود.

کد خبر 1759411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha