بررسی پرونده جانبازان حادثه تروریستی کرمان به زودی تمام می‌شود

توسلی با اشاره به اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در خصوص شهدا و جانبازان حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان گفت: پرونده‌های باقی‌مانده ار جانبازان این حادثه به زودی خاتمه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمید توسلی، پنجشنبه(۳۰ فروردین) در همایش حقوق شهروندی و تشکل های شاهد و ایثارگر که در هتل آسمان برگزار شد؛ گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در اقدامی بی‌سابقه برای اولین بار فرآیند احراز شهادت را کمتر از ۱۰ روز پس از حادثه تروریستی کرمان انجام داد.
مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: این در حالی است که در کمیسیون‌های احراز بنیاد هنوز پرونده‌هایی از زمان جنگ و دهه ۷۰ مفتوح است.
توسلی همچنین از پایان فرآیند بررسی پرونده جانبازی مجروحان مشمول این حادثه در آینده نزدیک خبر داد.
وی در ادامه به مسئله حقوق شهروندی ایثارگران پرداخت و با بیان اینکه تلاش زیادی در این زمینه انجام شده است؛ گفت: با وجود همه مسائل اما حقوق والدین شهدا را در قانون بودجه ۱۴۰۳ به یک و نیم برابر حقوق کارمندان دولت رساندیم.

مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور سپس به نکاتی راجع به معاضدت قضایی ایثارگران پرداخت و اظهار کرد: علیرغم اینکه ۱۲ سال از تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌گذرد اما آیین‌نامه‌ لازم در این باره وجود ندارد.

وی ارائه بیش از هزار و ۵۳۰ میز خدمت معاضدت قضایی در کل کشور و در ایام نزدیک به روز شهید در اسفندماه گذشته را اقدام قائل توجهی خواند.

کد خبر 1759418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha