جاذبه‌های مراکز فرهنگی و دینی برای نسل جدید باید تقویت شود

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون گفت: جاذبه های مراکز فرهنگی و دینی متناسب با شرایط روز برای نسل جدید باید تقویت شود و خدمات آن جامعه پیرامونی خود را پوشش بدهد.

«حامد جعفرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه مراکز دینی اعم از مساجد و بقاع متبرکه برای حضور نسل جدید و عموم مردم باید آماده شود، اظهار داشت: بی توجهی به نیازهای روز و دغدغه های نسل جدید و مدیریت بر اساس روش های سنتی امکان جذب و ایجاد جاذبه را کاهش می دهد.

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون افزود: شرایط امروز جامعه به گونه ای رقم خورده که امکانات دیجیتال و محتواهای جذاب برای نوجوانان و جوانان در شبکه های اجتماعی عرضه می شود که بخشی از آن برای اهداف دشمن بوده و این خسارت به سرمایه انسانی محسوب می شود.

وی ادامه داد: باید متناسب با نیاز روز خدمات فرهنگی ایرانی و اسلامی به نسل جدید ارائه بدهیم و زمینه جذب آنان به مراکز فرهنگی و دینی فراهم شود تا آنکه علاوه بر کسب معنویت، زمینه پیشرفت آنان نیز فراهم شود.

جاذبه‌های مراکز فرهنگی و دینی برای نسل جدید باید تقویت شود

لزوم به روز رسانی خدمات مساجد و بقاع متبرکه

جعفرزاده با اشاره به کاهش حضور نسل جدید در بعضی از مساجد و بقاع متبرکه، تصریح کرد: در مقابل مراکزی که از نسل جدید تهی شده، بعضی از این پایگاه های فرهنگی در ایجاد انگیزه برای جوانان و نوجوانان موفق بوده اند.

وی تنوع برنامه، توجه به نیازهای نسل جدید، بهره گیری از جوانان در مدیریت مساجد و آستان مقدس امامزادگان را از جمله مولفه های موفقیت اعلام کرد و گفت: نوع برخورد متولیان این نهادهای فرهنگی و معنوی در جذب افراد موثر است.

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون اضافه کرد: بد رفتاری نمازگزاران و متولیان مساجد در جذب افراد تاثیر گذاشته و اگر اصلاح نشود آنگاه مخاطب برنامه ها کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت های فرهنگی را در مساجد و بقاع متبرکه توسعه بدهیم، خاطرنشان کرد: خوش رفتاری و تنوع برنامه و امکانات در مساجد زمینه ساز جذب خواهد بود.

جاذبه‌های مراکز فرهنگی و دینی برای نسل جدید باید تقویت شود

تامین نیازهای فراغتی جوانان و نوجوانان در مساجد

جعفرزاده با بیان اینکه مراکز معنوی و دینی از مهمترین پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت به حساب می آیند، تصریح کرد: کمتر در این نهادها خدمات و ابزارهای به روز وجود دارد و همین کمبود امکانات بر ایجاد جاذبه تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی در مساجد و بقعه های متبرکه امکان جذب را فراهم کرده و کارکردهای این نهاد ایفا می شود و می تواند زمینه ساز پیشرفت اهالی محله باشد.

این مقام مسئول و کارشناس فرهنگی و مذهبی ادامه داد: مساجد و بقاع متبرکه بستر مناسبی برای برگزاری کلاس های عمومی مثل سواد رسانه ای، سبک زندگی، مهارت های زندگی و مدیریت فردی هستند.

جاذبه‌های مراکز فرهنگی و دینی برای نسل جدید باید تقویت شود

وی یادآورشد: اقامه نماز و قرائت دعا تنها بخشی از برنامه هاو ظرفیت های این مراکز بوده و باید نیازهای اجتماعی و فرهنگی هر محله را تامین کنند.

جعفرزاده تحقق محله اسلامی با محوریت مساجد را مهم خواند و گفت: این موضوع مهم به مسجد پویا و توانمند در ارائه خدمات نیاز دارد که نقش متولیان این مراکز دینی و اهالی محله مهم است.

وی اذعان داشت: در این مسیر باید روحانی، هیات امنا، خادم، فرمانده پایگاه و مدیرمسئول کانون با نگرش نو و به روز وارد میدان عمل شوند.

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون خاطرنشان کرد: این طرح با جوان گرایی در هیات امنا مساجد و بقاع متبرکه تیران و کرون آغاز شده و محله اسلامی و ارائه خدمت به جامعه با محوریت مراکز دینی قوت گرفته است.

کد خبر 1759448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha