هماهنگی میدان و دیپلماسی پیروزی حماسه وعده صادق را صد چندان کرد

حجت الاسلام حمید بامری گفت: در حماسه وعده صادق در اولین عملیات نظامی مستقیم و پیروزمندانه سپاهیان اسلام علیه رژیم سفاک و نسل کش صهیونیستی تحقق اصل هماهنگی‌های میدان و دیپلماسی جلوه این پیروزی را صد چندان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۳۱ فروردین ماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: یکی از موضوعات لازمی که باید مورد توجه قرار بگیرد بررسی بیان آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی ناشی از مصرف مشروبات الکلی است چرا که این آسیب ها، نظام خانواده و جامعه را تهدید می‌کند.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر بر اثر تبلیغات رسانه‌های غربی و تغییر سبک زندگی مردم، مصرف مشروبات الکلی رشد فراوانی داشته است با توجه به اهمیت این موضوع لازم است آسیب‌های مصرف مشروبات الکلی در خانواده و جامعه بررسی شود و راهکارهای پیشگیری و درمان این ناهنجاری اجتماعی هم بررسی شود.  

وی با اشاره به حرمت مشروبات الکلی از نگاه قرآن، ابراز کرد: خمر به معنای پوشش است به هر چیزی که یک چیز دیگری را بپوشاند خمار می‌گویند، در اصطلاح شریعت به هر مایع مسکر خمر گفته می‌شود حالا چه از انگور گرفته شود چه از کشمش و خرما باشد و هر نوع مشروب الکلی را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: قرآن کریم تحریم شرب خم را به صراحت بیان کرده از جمله در آیات ۹۰ و ۹۱ سوره مائده بیان شده است «یا ایها الذین آمنو انما  الخمر والمیسر والانصاب والازلام رجس من عمل الشیطان فاجنتبوه».
 
خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: این آیه به صراحت می‌فرماید؛ ای اهل ایمان شراب، قمار و بت پرستی همه این‌ها پلیدند و از عمل شیطان اند از آنها دوری کنید تا رستگار شوید.

وی بیان کرد: خداوند در آیه ۹۱ می‌فرماید؛ شیطان بنا دارد به وسیله شراب و قمار میان شما عداوت و کینه ایجاد کند شما را از ذکر خدا و نماز باز دارد آیا شما از آن دست بر می‌دارید؟.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: قرآن برای توصیف شراب از کلمه رجس و پلیدی استفاده می‌کند و شراب‌خواری را از عمل شیطان معرفی می‌کند بعد هم دستور صریح به ترک شرب خمر می‌دهد.

امام جمعه عنبرآباد با بیان این که در روایات به حرام بودن شرب خمر اشاره شده است، عنوان کرد: رسول مکرم اسلام (ص) فرمود؛ شراب و ایمان هرگز درون یا دل کسی با هم جمع نمی‌شوند.

وی با اشاره به این که یکم اردیبهشت ماه به نام روز شهدای ورزشکار نامگذاری شده است، ابراز کرد: روز تولد شهید ابراهیم هادی پهلوانی از جامعه ورزش و به عنوان نمادی از غیرت جامعه ورزش ایران اسلامی و ۵ هزار شهید ورزشکاری است که مدالشان پلاک شد.
 
حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: تقدیم ۱۰۰ شهید مدافع حرم در سال‌های اخیر نشان از این دارد که جوانان ورزشکار ایران اسلامی از شهدای دفاع مقدس الگو می‌گیرند و فرهنگ پهلوانی، ایثار و شهادت هنوز در کشور زنده و بالنده است.

خطیب جمعه عنبرآباد اضافه کرد: پایبندی ورزشکاران و مدیران ورزشی به مسائل دینی و حضور جهادی چهره‌ها در میادین تاثیر معنوی زیادی بر افراد مستعد جامعه دارد الحمدلله محیط ورزشی ما همیشه به نام خدا و ائمه معصومین (ع) و جنبه‌های دینی و اخلاقی در گذشته آراسته بوده است.

وی اظهار کرد: غربی‌ها تلاش کردند همراه با ورزش‌های جدید فرهنگ خودشان را هم وارد کنند که البته اینجا ضمن یادگیری و پیشرفت در ورزش‌های جدید باید تلاش کرد فرهنگ خود خودمان را قالب کنیم و اجازه ندهیم ورزش به پلی برای فرهنگ غربی تبدیل شود.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: نامگذاری این روز به نام روز شهدای ورزشکار و اقدام فرهنگی سزاوار برای یادآوری و اقتدا به دلاور مردی‌ها و رشادت‌های قهرمانان و نام آورانی است که افتخار دفاع از کیان مملکت را به استمرار مدال آوری در رویدادهای رقابتی ترجیح دادند و با نائل آمدن به مقام بی‌ب بدیل شهادت به مقام شامخ دیگری عینیت بخشیدند.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: مقام شامخی که در فرهنگ اسلامی از آن به مروت، فتوت، جوانمردی و پهلوانی و حریت یاد می‌کنند یاد همه شهدای عزیز و شهدای ورزشکار سبز و راهشان پر رهرو باد.

وی بیان با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مکتبی برای صیانت و اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: تشکیل سپاه پاسداران نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل و عظیم الشأن بود که  الحمدالله امروز مثابه «کشجرة طیبه اصلها ثابت وفرعها فی السماهء» است.

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: هویت سپاه ذیل هویت نورانی و مبارک گفتمان انقلاب اسلامی قوام پیدا می‌کند اگر چه سپاه هویتی نظامی دارد اما نظامی‌گری یک بعد از ابعاد این نهاد مکتبی است.

وی تاکید کرد: سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است و حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومت مهم‌ترین رکن آن را تشکیل می‌دهد، این نهاد در افقی فرازمند دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان شمول است که باید همیشه حرکت خود را به آن سو جهت دهد.

 حجت الاسلام بامری ابراز کرد: امروز الحمدالله سپاه پاسداران که به مثابه شجره طیبه است لرزه و رعشه بر اندام شجره ملعون که طواغیت و مستکبران عالم و مصداقش آمریکا و رژیم نحس و نجس  اسراییل است انداخته است و امیدوارم ان شاء الله با قدرت و اراده این شجره طیبه که متکتی به خداوند متعال است ریشه شجره ملعون رژیم سفاک صهیونیستی را از بیخ و بُن بَر کَند.

امام جمعه عنبرآباد عملیات وعده صادق را یک حماسه خواند و خاطرنشان کرد: در علم سیاست، صیانت از سه گانه کیان، حریم و منافع از مهم‌ترین دستور کارهای نظام و حاکمیت هر کشوری است.  

وی افزود: کشورها برای موفقیت در حفظ و حراست از این سه گانه از تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود استفاده می‌کنند که مهم‌ترین این ظرفیت‌ها، قدرت سخت میدان یعنی نظامی  و قدرت نرم یعنی  دیپلماسی است.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: در حماسه وعده صادق در اولین عملیات نظامی مستقیم و پیروزمندانه سپاهیان اسلام علیه رژیم سفاک و نسل کش صهیونیستی تحقق اصل هماهنگی‌های میدان و دیپلماسی جلوه این پیروزی را صد چندان کرد.

خطیب جمعه عنبرآباد ابراز کرد: همکاری نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی به افتخار ملی برای همه ایرانیان منجر شد و شکستی فضاحت بار برای آمریکا و اسرائیل در نشست اضطراری شورای امنیت به بار آورد.

وی ادامه داد: در این حماسه هماهنگی میدان و دیپلماسی به عنایت امام زمان (عج) ضلع سومی هم داشت و آن اقدامات خوب و به موقع رسانه ملی در همراهی با این عملیات ظفرمندانه بود پوشش سراسری و به هنگام اخبار این حماسه توسط رسانه ملی، قرار گرفتن در جایگاه مرجعیت خبری برای دنیا و تسلط و غلبه بر میدان تصوف روایت اول انصافا جای تقدیر و سپاس دارد.  

حجت الاسلام بامری تاکید کرد: هدف اصلی عملیات وعده صادق تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و زدن سیلی کمرشکن بر رژیم صهیونیستی بود که هر دو هدف به نحو احسن محقق شد.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق اقتدار پوشالی اسرائیل را در معرض ضربه تاریخی ایران قرار داد و این روزها محافل فکری و سیاسی و نظامی اسرائیل از شدت سردرگمی در مرز جنون قرار دارند و بهترین واژه در توصیف وضعیت این رژیم صفاک شکست مفتضحانه است.

وی تصریح کرد: مهمترین دستاورد عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی این بود که به دنیا و مردم وحشت زده اسرائیل نشان داد هر زمان که اراده کند اسرائیل را با خاک یکسان و سپس آنجا را شخم خواهد زد.

حجت الاسلام بامری گفت: علی رغم این که اسرائیل از کمک آمریکا، انگلیس و فرانسه مستقیما سود می‌برد اما مشخص شد آنها هم از دفاع عاجزند.

کد خبر 1759466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha