سپاه نهادی مکتبی برای صیانت و اعتلای گفتمان انقلاب است

حجت الاسلام کاظم صادقی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران تاکید کرد: سپاه پاسداران نهادی مکتبی برای صیانت و اعتلای گفتمان انقلاب است تشکیل این نهاد که نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۳۱ فروردین ماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از شاخصه‌ های سبک زندگی اسلامی حفظ حقوق دیگران خصوصا والدین می باشد و در این حق مادر در کلام امام سجاد (ع) بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه جازموریان با تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق، ابراز کرد: اقدام ایران در پاسخ به ترور دمشق چند گام فراتر از عملیات رژیم صهیونیستی بود با این وجود این عملیات اخیر جهات مختلف اعم از ناکامی غرب در رهگیری قدرت محدود موشکی ایران، عظمت قدرت آتش لحظه‌ای ایران و این که عملیات وعده صادق تنها نمایش قدرت نه اِعمال قدرت بود.

وی با بیان اینکه حماسه وعده صادق، تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود، خاطرنشان کرد: در علم سیاست، صیانت از سه‌گانه «کیان»، «حریم» و «منافع» از مهم‌ترین دستور کارهای نظام و حاکمیت هر کشوری است.  

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: کشورها برای موفقیت در حفظ و حراست از «کیان»، «حریم» و «منافع»، از تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود استفاده می‌کنند که مهم‌ترین این ظرفیت‌ها، قدرت سخت «میدان» (عرصه عملیات نظامی) و قدرت نرم «دیپلماسی» است.

خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: در اولین عملیات نظامی مستقیم و پیروزمندانه سپاهیان اسلام علیه رژیم سفاک و نسل‌کُش صهیونیستی، تحقق اصل هماهنگی‌های میدان و دیپلماسی، جلوه این پیروزی را صد چندان کرد.

وی تصریح کرد: دو روی سکه‌ هدف اصلی عملیات وعده صادق، «تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی» و «نواختن سیلی کمرشکن به رژیم صهیونسیتی» بود که دو هدف در این عملیات به نحو احسن محقق شد.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: در واقعیت میدانی، ساعت چهار صبح سیستم پدافند رژیم جعلی از کار افتاد گر چه وقت آن بود که آتش سنگین‌تری حواله رژیم کنیم اما عملیات را متوقف کردیم زیرا به خواسته خودمان یعنی تفهیم قدرت بازدارندگی به رژیم و اربابش رسیدیم البته آمریکا این پیام را بهتر و زودتر درک کرد و قلاده به سگ هارش زد.

امام جمعه جازموریان با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران تاکید کرد: سپاه پاسداران نهادی مکتبی برای صیانت و اعتلای گفتمان انقلاب است تشکیل این نهاد که نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود امروز الحمدالله به مثابه «کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» است.

وی خاطرنشان کرد: هویت سپاه ذیل هویت نورانی و مبارک گفتمان انقلاب اسلامی، قوام می‌یابد اگر چه سپاه هویتی نظامی دارد اما نظامی‌گری در واقع یک بُعد از ابعاد این نهاد مکتبی است.  

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است و حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومت اسلامی مهم‌ترین رکن آن را تشکیل می‌دهد.

 خطیب جمعه جازموریان اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افقی فرازمند، دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان‌ شمول است که باید همیشه حرکت خود را به آن سو جهت دهد.

وی یادآور شد: یکم اردیبهشت ماه، روز تولد شهید ابراهیم هادی، پهلوانی از جامعه‌ ورزش و به عنوان نمادی از غیرت جامعه‌ ورزش ایران اسلامی و پنج هزار شهید ورزشکاری است که مدالشان پلاکشان شد.

حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: تقدیم ۱۰۰ شهید مدافع حرم در سال‌های اخیر نشان از این دارد که جوانان ورزشکار ایران اسلامی از شهدای دفاع مقدس الگو می‌گیرند و فرهنگ پهلوانی، ایثار و شهادت هنوز در کشور زنده و بالنده است.

امام جمعه جازموریان بیان کرد: پایبندی ورزشکاران و مدیران ورزشی به مسائل دینی و حضور جهادی چهره‌ها در میادین، تأثیر معنوی زیادی بر افراد مستعد دارد.  

وی تاکید کرد: در گذشته محیط ورزشی ما همیشه به نام خدا و ائمه معصومین (ع) و جنبه‌های دینی و اخلاقی آراسته بود اما غربی‌ها سعی کردند همراه با ورزش‌های جدید، فرهنگ خود را نیز وارد کنند که باید ضمن فراگیری و پیشرفت در ورزشهای جدید، فرهنگ خود را غالب کنیم و نگذاریم ورزش به پلی برای ورود فرهنگ غربی تبدیل شود.

حجت الاسلام صادقی ضمن تشکر از زحمات ستاد بحران شهرستان و اقدامات شبانه ی فرماندار و سایر مسئولان، عنوان کرد: اگر احیانا به کشاورزی های مردم خسارتی وارد شده یا اینکه سایر حوزه ها دچار خسارت شده مسئولین امر به فکر جبران خسارت کشاورزان و مردم باشند 

خطیب جمعه جازموریان گفت: با توجه به این که در فصل برداشت محصولات کشاورزی هستیم گلایه ای که از مسئولین داریم این است که چرا هزینه های حمل و نقل محصولات کشاورزی این قدر افسار گسیخته شده است؟ باید راه چاره ای بیاندیشید.

کد خبر 1759468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha