«وعده صادق»دستاوردهای تاریخی دارد/هشدار به رژیم اشغالگر قدس

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به دستاوردهای تاریخی عملیات «وعده صادق» گفت: رژیم صهیونیستی اگر دست از پا خطا کند، سخت‌تر تنبیه خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر «کیومرث حیدری» پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران (۳۱ فروردین) گفت: با اشاره به  عملیات «وعده صادق»، گفت: نیروهای مسلح کشورمان با پیروزی‌های غرور آفرین بار دیگر توانستند لبیک گوی امام انقلاب باشند و  در این  عملیات ولایت مداری نیرو های مسلح به منصه ظهور رسید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: عملیات وعده صادق دستاوردهای تاریخی دارد که به چهار دستاورد آن اشاره خواهم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش دستاورد اول عملیات وعده صادق را تحقق آیات قرآن خواند و با اشاره به سوره عنکبوت گفت:  این آیه الهی وعده خدا را محقق کرد چون پهپادها و موشک‌های نقطه زن نیروهای هوایی از گنبد آهنین عبور کردند و این درس عبرتی برای رژیم صهیونیستی بود.

امیر حیدری دستاورد دوم این عملیات را  محقق کردن فرامین امام انقلاب دانست و گفت: رهبر انقلاب در  خطبه‌های عید سعید فطر  امسال فرمودند: رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد و رزمندگان سپاه اسلام  با کمک ارتش جمهوری اسلامی آنها را تنبیه کردند و  این رژیم بداند که  اگر دست از پا خطا کند این دفعه سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به وقایع شب گذشته در اصفهان نیز گفت: اگر اشیا پرنده مشکوک در آسمان کشور عرض اندام کنند مورد آماج پدافند هوایی قدرتمند ما  قرار خواهند گرفت و بی نصیب هم نخواهند بود، هر چند اشیاء دیشب مشکوک  بودند، اما پدافندی کشورمان با هوشمندی برخورد کرد.

هشدار فرمانده نیروی زمینی ارتش به رژیم اشغالگر قدس

امیر حیدری گفت: رزمندگان اسلام در سپاه پاسداران در اجرای فرمان ولی امر مسلمین در ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش مقدس جمهوری اسلامی ایران این آیه الهی را اثبات کردند و وعده خداوند را محقق ساختند.

وی ضمن تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ید واحده هستند، افزود: نیروی عزیز هوافضای سپاه پاسداران توانستند موشک‌ها و پهپادهای دورزن و نقطه زن را با کمک هم‌رزمانشان در ارتش از گنبد آهنین، فلاخن داوود و انواع عبارات دهن پُرکن که رژیم صهیونیستی خود را به ظاهر پشت آن‌ها مخفی کرده بود، عبور داده و لرزه تاریخی بر اندام دشمن بیندازند که برای همیشه یک درس عبرتی به آن‌ها بدهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: دستاورد دوم عملیات وعده صادق تحقق فرامین رهبر انقلاب است که در سال‌های گذشته فرمودند دوران بزن و در رو گذشته است و در خطبه‌های امسال عید فطر نیز فرمودند که رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.

وی افزود: رزمندگان عزیز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را تنبیه کردند و این رژیم بداند که اگر دست از پا خطا کند این دفعه سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.

«وعده صادق» قدرت برتر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه را تثبیت کرد

امیر حیدری گفت: دستاورد چهارم عملیات وعده صادق تغییر معادله قدرت در منطقه به نفع جمهوری اسلامی ایران بود و موجب تثبیت قدرت برتر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه شد.

وی ادامه داد: این قدرت در منطقه‌ای تثبیت شد که کشورهای منطقه بارها مورد خطاب قرار گرفتند که حضور نیروهای بیگانه نمی‌تواند تامین امنیت و اهداف ملی آن‌ها را پوشش بدهد بلکه بی‌نیازی از آن‌ها و اتحاد، وحدت و متمرکز بودن بر مولفه‌های همگراست که می‌تواند امنیت را در منطقه تامین کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: با عملیات وعده صادق تثبیت شد که نظام جمهوری اسلامی ایران دست برتر را در قدرت منطقه دارد و می‌تواند با همراهی کشورهای دیگر و حتی بدون همراهی آن‌ها، امنیت را برای این منطقه بسیار مهم و استراتژیک در جهان فراهم کند.

ارتش و سپاه پاسداران ید واحد در مقابله با تهدیدات مختلف 

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران متولد، متعلق و منبعث از انقلاب اسلامی کشورمان است. یعنی همانند سایر ارگان‌ها و نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمدند که ارتش نیز یکی از همین ارگان‌ها و متعلق به اسلام و انقلاب و منبعث از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران حاصل دوراندیشی بصیرت و روحیه الهی و انقلابی امامین انقلاب اسلامی است که نتیجه تولد این مولود مبارک از دامن انقلاب اسلامی به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بصیرت امامین انقلاب، ملت ما آن را در عرصه‌های مختلف، تجربه کرده‌اند.

امیر حیدری با اشاره به اقدامات ارتش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون عنوان کرد: در دورانی که انقلاب شکوهمند اسلامی ما نیاز به امنیت اولیه داشت، در دوران دفاع مقدس که در کنار عزیزانم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی را تشکیل دادند تا در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان بایستند، به منصه ظهور رسید.

خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها

امیر حیدری ادامه داد: پس از آن نیز، ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست با محقق کردن فراز دیگری از فرامین امامین انقلاب اسلامی یعنی روی پای خود ایستادن، نگاه به داخل و قدم برداشتن در مسیر خودکفایی امروز اعلام کند که در تمام عرصه‌ها به مرز خودکفایی نزدیک و نزدیک‌تر شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توانمندی این نیرو تصریح کرد: این نیرو که بخشی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌دهد امروز توانسته است با بهره‌گیری از فرامین مطاع و مبارک رهبر عزیزمان و ولی امر مسلمین و با هدایت و دلسوزی فرمانده کل ارتش سرلشکر موسوی و هدایت بی‌بدیل ستاد کل نیروهای مسلح آن سرلشکر پاسدار محمد باقری، امروز نیروی زمینی در کنار سایر نیروهای مسلح کشورمان ضمن اینکه در مسیر خودکفایی در عرصه‌های مختلف قدم‌های محکمی برداشته امروز با استقرار در مرزهای کشورمان توانسته امنیتی پایدار و ماندنی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان داشته باشد.

وی ادامه داد: در نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته‌ایم در سال‌های اخیر تغییراتی در ساختار سازمان هویت و ماهیت یگان‌های این نیرو مبتنی بر اوامر مطاع ولی امر مسلمین به وجود بیاوریم که نیروی زمینی را به یک نیروی متحرک هجومی و واکنش سریع تبدیل کنیم.

آمادگی نیروی زمینی ارتش برای پاسخ قاطع و کوبنده به هر تهدید

امیر حیدری گفت: این نیروی متحرک هجومی و واکنش سریع آماده است تا با فضل الهی خداوند به هر تهدیدی در هر سطح و مقطعی و در هر زمان و مکان پاسخی کوبنده و قاطع بدهد، ان‌شاءالله.

وی افزود: آثار این تغییرات در رزمایش‌هایی که صورت گرفته و خواهد گرفت و همچنین حضور گسترده نیروی زمینی ارتش در مرزهای کشور قابل ملاحظه است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تامین امنیت مرزهای کشورمان توسط این نیرو و با همکاری سایر نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما امروز مرزها را در کنار برادرانم از نیروی زمینی سپاه پاسداران و مرزبانی فرماندهی انتظامی کشور در اختیار و کنترل داریم که واحد توانستیم امنیت پایدار را برای مرزها به ارمغان بیاوریم.

وی ادامه داد: حضور در مرزها یک حضور هوشمندانه و مبتنی بر لبه فناوری است. البته حضور ما در مرزها به منزله وجود خطر و تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه به منظور افزایش اشراف اطلاعاتی و همچنین؛ برقراری امنیت پایدار است.

هیچ تهدیدی از آماج قدرت پدافند هوایی ایران مصون نیست

امیر حیدری با اشاره به توانمندی پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران در مقابل با تهدیدات مختلف تصریح کرد: امروز آسمان این کشور مقدس به وسیله عزیزانمان در قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء (ص) و نیروی پدافند هوایی ارتش تامین شده است.

وی ادامه داد: حتی شب گذشته هم شاهد بودید که اگر اشیای پرنده مشکوک در آسمان کشور عرض اندام کنند، از آماج پدافند هوایی قدرتمند ما بی‌نصیب نخواهند بود که پدافند ما با هوشیاری با این مسئله برخورد کرد و هیچ مسئله خاصی به وجود نیامد.

نقش موثر نیروهای دریایی و هوایی ارتش در پشتیبانی از نیروهای مسلح

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توانمندی‌های نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در عرصه دریا نیز، سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران به وسیله نیروهای دریایی قدرتمند ارتش و سپاه پاسداران برقرار است.

امیر حیدری به نقش نیروی هوایی ارتش در حمایت و پشتیبانی از نیروهای مسلح اشاره و تاکید کرد: همچنین؛ نیروی هوایی قدرتمند ما همواره پشتیبان نیروهای مسلح بوده تا بتواند به موقع پاسخ قاطعی به دشمن بدهد.وی همچنین در پایان به اقدامات نیروی زمینی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در کمک به سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان اشاره و بیان کرد که این اقدامات تا پایان مشکلات ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1759472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha