ضرورت تشویق دانش آموزان به ادامه تحصیل در حوزه

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت تشویق دانش آموزان برای تحصیل در حوزه های علمیه، گفت: باید به گونه ای عمل کنید تا فرزندان این مرز و بوم وارثین درست برای علم و کتاب های علوم دینی و حوزوی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در خطبه های نمازجمعه این هفته مصلی امام خمینی(ره) تقوا را بهترین سرمایه سعادت و رستگاری دانست و با بیان اینکه انسان باتقوا شکرگذار و عذرخواه است، اظهار کرد: همه شما و خودم رابه تقوا سفارش و توصیه می کنم.

وی گفت:امام صادق(ع) فرمودند: «لو کان عند الله عباده تعبد بها عباده المخلصون أفضل من الشکر علی کل حال لأطلق لفظه فیهم من جمیع الخلق بها فلما لم یکن أفضل منها خصها من بین العبادات و خص أربابها، فقال تعالی(و قلیل من عبادی الشکور) اگر نزد خداوند عبادتی بهتر از شکر گزاری در همه حال بود که بندگان مخلصش با آن عبادتش کنند، هر آینه آن کلمه را درباره همه خلقش به کار می برد، اما چون عبادتی بهتر از آن نبود از میان عبادات آن را خاص قرار داد و صاحبان آن را ویژه گردانید و فرمود: (و اندکی از بندگان من سپاسگزارند).»

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به روز بزرگداشت سعدی، افزود: انسان در همه حال باید شکرگذار و عذرخواه در درگاه خداوند متعال باشد.

وی به افتخارآفرینی ورزشکاران و قهرمانان ملی و بین المللی استان اشاره کرد و ضمن گرامیداشت روز شهدای ورزشکار یادآورشد:جامعه ورزشی کشور ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۱۰۰ شهید در دفاع از حرم تقدیم استمرار و اقتدار جمهوری اسلامی کردند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به افتخار آفرینی کشتی گیران فرنگی و آزاد گفت: این ورزشکاران با توانی و اراده خود دل های ملت ایران اسلامی را شاد کردند.

وی به سالروز تاسیس سپاه مقتدر اشاره کرد و افزود: ایران قوی با اتکا به توان سپاه پاسداران درحال تحقق است.

امام جمعه ساری با اشاره به سالروز انقلاب فرهنگی، گفت: انقلاب فرهنگی با توجه به حوزه آموزش و پرورش محقق خواهد شد، برون سپاری آموزش و پرورش به بخش خصوصی که التزام به آموزه های دینی و ارزش های انقلاب ندارند زیبنده نیست آموزش و پرورش باید برون سپاری را جمع کند و مدارس دولتی قوی شود تربیت معلم باید با قوت ادامه کار دهد تمام دانش آموزان باید تربیت علمی و دینی را توأمان طی کنند.

وی به روز زمین پاک اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت پسماند و تفکیک زباله و بازیافت این طلای سیاه یک ضرورت است.

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآورشد: روز بزرگداشت شیخ بهایی، روز معماری اسلامی نامگذاری شده است، چهارشنبه ۵ اردیبهشت نیز سالروز حمله آمریکا به ایران در طبس و شکست این هجمه و حمله است.

وی ضمن مقایسه بین حمله آمریکا به طبس و وعده صادق، گفت: آمریکا در زمانی به ما حمله کرد که در حداقلی‌های امکانات و تجهیزات نظامی بودیم، علاوه بر اینکه همه ما خواب بودند، اما خدا بیدار بود، نقص فنی هلیکوپترها اولا عنایت خدا و دومی نپختگی این حمله بود و شکست خورد.
حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: اما اهمیت عملیات وعده صادق که بنده اسمش را اعجاز این وعده گذاشتم، از بعد علمی و فناوری یکی از خبرگزاری‌ها بیان کرده که ۷۲ ساعت قبل از شلیک نیز کل منطقه باخبر شد که پاسخ ایران قطعی است، همه ظرفیت ناتو و کشورهای غربی به میدان آمد، آمریکا سپر هوایی، دریایی و زمینی خود برای محافظت از اسرائیل را در حالت عملیاتی قرار داد، هفت لایه پدافندی برای محافظت از اسرائیل ایجاد کرد.

وی گفت: اسرائیل چهار لایه پدافندی گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان دو و سه در اراضی اشغالی ایجاد کرد، صحرایی مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات جهان اسرائیل است و مرکز اتمی نیز در این صحرا قرار دارد و انبار تسهیلات اتمی اسرائیل است، پایگاه هوایی نواتیم را حفاظت‌شده نقطه زمین در برابر حملات موشکی می‌دانند که از این حیث حتی از کاخ سفید و کاخ کرملین نیز بالاتر است، بهترین پایگاه ضدموشکی جهان است، حداقل ۱۰ کشور منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در مقابل ایران صف آرایی کردند تا هیچ پرنده‌ای به آسمان اسرائیل نرسد.

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: طبق اطلاعات آشکار آمریکا ۵۰هزار نظامی، ۱۷ پایگاه هوایی و هشت پایگاه دریایی بین ایران و فلسطین اشغالی مستقر دارد که به شکل یک هلال در حفاظت از اسرائیل آماده شده است، اسرائیل برای پنج ساعت اولیه این عملیات ۱/۵میلیارد دلار هزینه کرد، در مرحله اول حمله سپر آهنین نابود شد.

وی گفت: موشک‌های ایران از سد ۱۰ کشور، پنج ارتش و هفت لایه پدافندی ایجاد شده توسط آمریکا عبور کرده و به نواتیم رسیده و این پایگاه هوایی کاملا حفاظت‌شده و این قلعه مستحکم خیبری را با ضربات حیدری فتح و منهدم ساخت، این در حالی است که فرمانده هوافضا گفت این موشک‌هایی که به‌کار گرفتیم قدیمی بود و هنوز نوین‌ترها را به کار نگرفتیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی به نام نویسی حوزه های علمیه اشاره و اظهار کرد: زمان جذب بچه‌های خوب شما به حوزه علمیه است، امانت دین را اینها باید حفظ کنند اگر بچه‌های خود را نفرستید که وارد حوزه علمیه شوند، چه کسی باید این مسیر را ادامه بدهد، بنده دعوت می‌کنم از خانواده‌ها که رغبت نشان دهند.

وی با بیان اینکه فصل کشاورزی آغاز شده، عنوان کرد: اولا مسئله آب حل شود، باید آب‌بندان‌ها لایروبی شده، از آب سدها استفاده شود، در میاندورود سال گذشته ۲هزار هکتار زمین به‌دلیل نبود آب از کشاورزی محروم شد که باید توجه شود، از نظر سوخت، برق، کود، امنیت و موارد دیگر باید کشاورزان تامین شود، محصولات کشاورزی از کاشت تا برداشت باید شناسنامه‌دار شود، برخی‌ها می‌خواهند محصولات نرسیده را بچینند کلاه سر مردم بگذارند، خرید تضمینی برای برخی از اقلام با قیمت مناسب (قیمت ۱۵هزار تومان کم است) و راهکار صادرات برای محصولات کشاورزی و باغی انجام شود.

کد خبر 1759478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha