فعال کردن مراکز دانش بنیان، کاهش نرخ بیکاری را به دنبال دارد

منتخب مردم شهرستان شیروان در مجلس دوازدهم گفت: فعال کردن مراکز دانش بنیان باعث اشتغال‌زایی و به دنبال آن کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.

عباس قدرتی، منتخب مردم شهرستان شیروان در مجلس دوازدهم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد:  مشکل بیکاری جامعه دانشگاهی در سایه توجه به مقوله فناوری و نوآوری، مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه‌ها و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، از بین می‌رود.

وی افزود: در دولت سیزدهم با رویکرد مثبتی که در این زمینه انجام شده است شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد زیرساخت لازم به‌منظور بهره‌برداری از توانمندی‌های فنی و تخصصی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توانسته‌اند اشتغالزایی خوبی داشته باشند. 

منتخب مردم شهرستان شیروان در مجلس دوازدهم با اشاره به رشد درآمد شرکت های دانش بنیان طی دوسال اخیر گفت: افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان و کشور، نقطه قوت فعالیت‌های گسترده پارک علم و فناوری است.

قدرتی افزود: راه رسیدن به اهداف عالی دانشگاه‌ها و کارآفرینی، مقاومت، استقامت، پایداری و تاب آوری است و در کارهای دانش بنیان باید تلاش بیشتری شکل گیرد تا در آینده نه چندان دور شاهد رشد معناداری در مقوله نوآوری، فناوری و کارآفرینی در جامعه باشیم.

وی اظهارکرد: نامگذاری شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، یعنی بهاء دادن به جوانانی که در حوزه علمی در شرکت های دانش بنیان مراکز پارک علم و فناوری فعالیت دارند و باید به این سمت برویم زیرا که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور، شتاب‌دهنده پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی قطب کشاورزی است گفت: این شرکت‌ها می‌توانند در نمایشگاه‌ها و همایش‌هایی که توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تمام استان‌ها برگزار می‌شود، حضور یافته و نسبت به معرفی محصولات تولیدی خود به کارگزاران توزیع نهاده‌های کشاورزی و کشاورزان زبده و کارشناسان ترویج، اقدام کنند.

قدرتی با اشاره به رشد شرکت‌ها و کالاهای دانش بنیان افزود: استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان کردن تولید و خدمات موجب ارتقای کیفیت تولید و افزایش کمیت و کاهش هزینه‌ها و رقابت پذیر کردن محصولات صادراتی خواهد شد و ارتقای بهره وری و افزایش نرخ رشد اقتصادی در برخواهد داشت.

به گفته وی عملکرد دولت سیزدهم مثبت بوده و در حوزه های مختلف ورود پیدا کرده است، عملکرد دولت در حوزه اقصاد مثبت بوده و چنانچه  کم و کسری بوده  باید ریشه یابی شود و علت و معلول آن مشخص شود.

کد خبر 1759534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha