تدوین ۵مسئله اصلی فرهنگی مازندران در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور

آهنگر گفت: برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور مسائل کلان فرهنگی استان خود را احصا می‌کند که بدین منظور ۲۲جلسه با قشرهای مختلف در استان مازندران برگزار و این مسائل احصا شد و در گام بعدی نیز ۵ مسأله اصلی انتخاب شد که باید به تأیید شورای فرهنگ عمومی استان برسد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  احسان آهنگر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور با بیان اینکه متاسفانه طی سال های گذشته سند فرهنگی در استان را نداشتیم، اظهار کرد: در حال حاضر تدوین برش استانی این سند بالادستی با نگاه بومی محلی در دست اقدام است.

تدوین ۵مسئله اصلی فرهنگی مازندران برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور

وی خاطرنشان کرد: قطعا استفاده از جریان نخبگانی استان در بحث تدوین سند فرهنگی مازندران موثر خواهد بود، احصای نظام مسائل استان در بخش اول برایمان اولویت داشته و پس از آن شناسایی ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی انجام خواهد شد.

آهنگر به برگزاری ۲۲جلسه تخصصی باهدف شناسایی و بررسی نظام مسائل استان برای تدوین این سند اشاره و بیان کرد: تلاش شده از طرفیت اجرایی دستگاه ها، جامعه نخبگانی و تشکل های مردمی بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه در گام اول تلاش شده ۵ مسئله اصلی استان برای تدوین این سند جمع آوری شود، افزود: این مسائل باید در صحن شورای فرهنگ عمومی مطرح و تبدیل به مصوبه شود.

آهنگر با بیان اینکه شناسایی مسائل که از نظر تمامی فعالان حوزه فرهنگ و هنر اولویت دار باشد مورد توجه بوده است، گفت: مسائل باید مطابق آئین نام شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شود.

وی بابیان اینکه تغییرات سبک زندگی ایرانی اسلامی و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از آن- تضعیف بنیان خانواده و تاثیر و تاثر نامتوازن مسافران و مهاجران در استان سه مسئله ابتدایی احصا شده برای تدوین این سند است، افزود: ضعف ساماندهی فعالیت های نوین فرهنگی و ضعف فرهنگ اقتصادی و اقتصاد فرهنگی در زیست بوم استان نیز ۲مسئله دیگر برای تدوین این سند می باشند.

آهنگر تاکید کرد: گام بعدی نیز فعال کردن حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین امور دینی، تعلیم و تربیت و حوزه اجتماعی زنان و حوزه خانواده و اقتصاد فرهنگ است.

کد خبر 1759583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha