جنگ غزه، خطرناک‌ترین درگیری برای خبرنگاران از سال ۱۹۹۲ تاکنون است

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، جنگ کنونی اسرائیل در نوار غزه را خطرناک ترین درگیری روزنامه نگاران در ۳۲ سال اخیر می داند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران روز شنبه اعلام کرد: حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه خطرناک ترین درگیری برای خبرنگاران از سال ۱۹۹۲ تاکنون بوده است.

صهیونیست‌ها در حملات خود به روزنامه‌نگاران فلسطینی، محل نگهداری آنها و مقر شبکه‌های رسانه ای در نوار غزه را هدف قرار داده اند و از هفتم اکتبر ۲۰۲۳  تاکنون آمار شهدای خبرنگار تا  ۱۴۰ نفر افزایش داشته است.

اشغالگران صهیونیست در ۳۱ مارس با بمباران خیمه‌های خبرنگاران و آوارگان در داخل دیوارهای بیمارستان شهدای الاقصی در استان مرکزی مرتکب قتل عام شدند و قبل از آن پایگاه تیم تلویزیونی المیادین را در رفح در جنوب هدف قرار دادند و مرتکب قتل عام علیه غیرنظامیان شدند.

خبرنگاران در غزه نیز در معرض دستگیری قرار دارند، زیرا اشغالگران تعدادی از تیم خبری مجتمع پزشکی شفا را زندانی کرده و پس از سوء استفاده از آنها به مکان نامعلومی منتقل کردند.

در ۱۳ فوریه، ناصر ابوبکر، رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی، تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست، ۱۰ درصد از خبرنگاران غزه را با هدف «ممانعت از انتقال حقیقت در مورد آنچه در نوار غزه به جهان می‌گذرد»، کشته‌اند.

کد خبر 1759634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha