عدم اشراف برخی شهرداران به قوانین/ اعضای شورا در کارهای اجرایی دخالت نکنند

قناعت بر عدم دخالت اعضای شورا در کارهای اجرایی شهرداری ها تأکید کرد و گریزی به قوانین و دستورالعمل ها زد و گفت: برخی شهرداران اشرافی به قوانین و دستورالعمل ها ندارند و با توجه به مدیریت تخصصی شهرداران، انتظار می رود اطلاعات شهرداران بروز رسانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  جواد قناعت- استاندار خراسان جنوبی_ امروز (۱ اردیبهشت) در نشست شهرداران استان بر تعامل با اعضای شورا و عدم دخالت اعضای شوراها در کارهای اجرایی تأکید کرد و گفت: متأسفانه در برخی شهرها شاهد اختلاف شهرداران با شوراها هستیم و باید تعاملات به نحوی باشد که به اختلاف منجر نشود.

وی بر افزایش سطح تعاملات با شورا و فرمانداران تأکید کرد و با بیان اینکه در زمینه موارد مطرح شده در شورا باید بحث شده اما نباید مباحث از جلسه خارج شود، گفت: هرجا تخلفاتی صورت گرفت بدون ایجاد تنش و التهاب در هیأت تطبیق بررسی و تصمیم‌گیری می شود.

قناعت گریزی به قوانین و دستورالعمل ها زد و گفت: برخی شهرداران اشرافی به قوانین و دستورالعمل ها ندارند و با توجه به مدیریت تخصصی شهرداران، انتظار می رود این نقص مرتفع شده و اطلاعات شهرداران بروز رسانی شود.

وی با بیان اینکه می توان با مساعدت سازمان شهرداری های مرکز، ماده ۵ و ایجاد ارزش افزوده به شهرداری ها کمک کرد، به خلق منابع جدید به عنوان منابع کلیدی و اصلی مهم اشاره کرد و افزود: شهردار باید به خلق منابع جدید و خلاقیت ورود کرده و به سمت درآمد پایدار برود و در این زمینه از معاونان و کارشناسان بهره گرفته و اجرای برنامه ها محدود به کمک های دولتی نباشد.

وی گریزی به ۸۹ فرصت سرمایه گذاری جدید ایجاد شده در استان توسط شهرداری ها زد و با بیان اینکه وظیفه ما در این زمینه ایجاد بستر مناسب است، خطاب به شهرداران تاکید کرد: به سراغ بخش خصوصی برای ایجاد منابع جدید با کمک جذب سرمایه گذار بروند.

وی بر تعامل با دستگاهای اجرایی با شهرداری و بر عکس تأکید کرد و یادآور شد: در جلسات از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که مطالبات شهرداری، مشکلات و موانع پیش رو را مرتفع کنند.

وی بر هماهنگی با فرمانداران تأکید کرد و افزود: در شهرستان ها محوریت کار با فرمانداران است و باید شهرداران با فرمانداران هماهنگ باشند و در صورت نیاز به افتتاح، کلنگ زنی و... پروژه ها با حضور استاندار در شهرستان ها نیاز به هماهنگی با فرماندار است و بدون هماهنگی نمی توان ورود کرد.

وی به وحدت و همدلی شهردار با شورا، فرماندار، امام جمعه و... در برخی شهرستان ها اشاره کرد و گفت: هرچه وحدت و همدلی بیشتر باشد به نفع شهر و مردم است و باید به این مهم اهتمام داشت که اگر شهردار و شورا بر موضوعی اختلاف نظر دارند بحث مطالبه گری است و اختلافی وجود ندارد و نباید به جامعه کشیده شود چرا که در آن صورت به مردم ظلم می شود. 

به گفته وی وجود اختلاف نظر شهرداری با دستگاه‌های اجرایی، شوراها و... نباید به جامعه کشیده شود چرا که زیبنده مردم ولایی و انقلابی نیست.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ۳۱ شهرداری استان گفت: در ارزیابی عملکرد شهرداری های استان ۱۰ شهرداری رتبه عالی و ۲۱ شهرداری هم رتبه خیلی خوب را دریافت کرده اند اما نباید با این وجود برنامه ها را متوقف کرد و باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

قناعت با بیان اینکه باید به عنوان سربازان نظام پای کار باشیم، یادآور شد: برای تحقق برنامه ریزی برای درآمد سالانه باید از جان مایه گذاشت و به دور از گرایشات سیاسی، بر کاهش حواشی اهتمام داشت.

وی درخصوص اجرای طرح های تفصیلی بر اساس رضایتمندی مردم، پرداخت مطالبات شهرداری ها از دستگاه‌های اجرایی، پیگیری برای افزایش نیروی انسانی و... قول پیگیری و همکاری داد.

کد خبر 1759641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha