انتقال مفاهیم مدیریت مصرف با استفاده از آیات و احادیث میسر است

حجت الاسلام ربانی گفت: انتقال مفاهیم مدیریت مصرف و مصادیق اسراف و صرفه جویی با استفاده از آیات، روایات و احادیث، یکی از شیوه های کاربردی در آگاه سازی مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی حجت الاسلام مهدی ربانی درجلسه اعضای شورای فرهنگی صنعت آب و برق ضمن تقدیر از تلاش های این صنعت در راستای خدمت رسانی به جامعه گفت: توسعه انرژی های تجدید پذیر باید در دستور کار دولت قرار، گیرد.

امام جمعه محلات با تاکید بر اینکه انتقال مفاهیم مدیریت مصرف و مصادیق اسراف و صرفه جویی با استفاده از آیات، روایات و احادیث، یکی از شیوه های کاربردی در آگاه سازی مردم است، اضافه کرد: در آیات و روایات قرآن کریم بر صرفه جویی تاکید فراوان شده است و همگام باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از تلاش های جهادی پرسنل صنعت برق برای گذر موفق از اوج مصرف برق در تابستان ادامه داد: توجه ویژه به اهمیت و مدیریت بهینه انرژی بر پایه همیاری و مشارکت تمام اقشار اجتماعی است که در این فرایند از افراد و شهروندان گرفته تا سازمان ها و نهادهای دولتی همگی باید با تعهد و آگاهی اجتماعی به این مهم توجه کنیم.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف آب و برق به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نیاز دارد، بیان کرد: محل نماز جمعه یک فرصت برای رسیدن به این هدف است که باید برنامه ریزی های لازم در این راستا انجام شود.

امام جمعه محلات در ادامه با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش روز افزون مصرف آب و برق بیان کرد: ائمه جمعه باید با برنامه ریزی مناسب موضوع ترویج مدیریت مصرف آب و برق را در خطبه‌ها در دستور کار خود در  قرار دهند.

کد خبر 1759765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha