صرفه جویی در مصرف آب سرلوحه کارهای همگان قرار گیرد

اسدی با اشاره به اهمیت مصرف صحیح آب، گفت: همگان صرفه جویی در مصرف این مایه حیات را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علی اکبر اسدی، عصر امروز در جریان عملیات اجرایی فاز سوم پروژه آبرسانی رینگ جنوبی خط انتقال آب سد کمال صالح به شهر اراک که با حضور جمعی از مسولین اجرایی استان آغاز شد، گفت: اجرای این پروژه آبرسانی موجب ارتقای کیفیت آب آشامیدنی مردم اراک  و محقق شدن یکی از مطالبات بحق شهروندان اراکی در بهره‌مندی از  آب گوارا و استاندارد می‌شود.

 معاون امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به تلاش های مسئولین آب استان برای تکمیل این پروژه افزود: انتظار می رود مردم فهیم استان مرکزی صرفه جویی در مصرف این مایه حیات را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی در ادامه به برنامه ریزیهای بلند مدت در حوزه آب استان مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: پیگیری پروژه آبرسانی از خلیج فارس به شهرهای استان، استفاده صنایع از پساب و جلوگیری از افت سطح آبهای زیرزمینی از جمله برنامه های استان در  حوزه مدیریت آب استان می باشد.

صرفه جویی در مصرف آب سرلوحه کارهای همگان قرار گیرد

در ادامه این مراسم سرپرست شرکت آب منطقه ای مرکزی نیز با اشاره به اینکه بمنظور توزیع کامل آب انتقالی از سد کمال صالح  به کلانشهر اراک به ظرفیت ۱.۶۲ متر مکعب در ثانیه  و نیاز به بهبود و اصلاح شبکه توزیع آب شهری،  ۲۳.۵ کیلومتر خط لوله در کمربندی شمالی و جنوبی شهر اراک پیش بینی شده است، گفت: طرح کمربند شمالی انتقال آب شهر اراک به طول ۹.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال در سالهای گذشته اجرا و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

 حسین اسدی افزود: کمربند جنوبی انتقال آب شهر اراک به طول حدود ۱۴.۲ کیلومتر با لوله های فولادی و چدن داکتیل در سایزهای ۷۰۰ و ۵۰۰ میلی متری و حوضچه های شیرآلات با اعتباری بالغ بر ۱۳۵۰ میلیارد ریال در سه فاز برنامه ریزی شد.

وی با بیان اینکه فاز اول به طول حدود ۲.۷ کیلومتر و فاز دوم به طول حدود ۶.۵ کیلومتر اجرا شده اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز سوم به طول ۵ کیلومتربا اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان و دبی انتقال ۳۰۰ لیتر در ثانیه از ابتدای جاده محیط زیست تا مخزن امان آباد آغاز شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با اجرای کامل پروژه  رینگ جنوبی، کوی رضوی، شهرک ولیعصر، کوی صنعتی، فاز یک، فاز دو، شهرک شهید بهشتی وکوی نگین آبرسانی می شوند.

سرپرست شرکت آب منطقه ای مرکزی در ادامه با بیان اینکه بستر زمین در مسیر اجرای عملیات خط انتقال رینگ جنوبی آبرسانی اراک سنگی است، بیان کرد:  اجرای این طرح نسبت به رینگ شمالی دشواری‌های بیشتری داشت و اجرای کامل این پروژه سبب افزایش تاب آوری  ظرفیت آبی شهر اراک و بالا بردن کیفیت آب استحصالی از چاههای آب امان آباد خواهد شد.

مهندس اسدی با اشاره به تعامل درون استانی و بین دستگاهی خوبی که در اجرای این پروژه شکل گرفته است گفت: با همت و تلاش های شبانه روزی امید آن می رود این پروژه در ۹۰ روز کاری به بهره برداری برسد.

کد خبر 1759834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha