حزب الله لبنان، یک پهپاد اسرائیل را منهدم کرد

حزب الله لبنان شامگاه یکشنبه اعلام کرد که یک پهپاد اسرائیلی را در جنوب لبنان سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سماء، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای گفت: هواپیمای ساقط شده در حریم هوایی منطقه العیشیه در جنوب لبنان  در حال انجام حملات خود علیه مردم شریف و استوار ما بود» که رهگیری و منهدم کردیم.

این حزب در بیانیه خود اعلام کرد که پهپاد ساقط شده هرمس ۴۵۰ بوده است.

در این بیانیه همچنین درباره این پهپاد آمده است: پهپاد هرمس ۴۵۰ برای عملیات تاکتیکی طولانی مدت در واحدهای شناسایی و جمع آوری اطلاعات در ارتش اسرائیل طراحی شده است و می تواند به مدت ۲۰ ساعت به طور مداوم عمل کند.

این هواپیما توسط Silver Arrow یکی از زیرمجموعه های Elbit Israel Systems ساخته شده و سومین هواپیمای بدون سرنشین (UAV) بزرگ در خانواده هرمس است که شامل هرمس ۹۰۰، هرمس ۱۸۰ و هرمس ۱۵۰۰ نیز می‌شود.

هرمس ۴۵۰ ۶.۱ متر طول، ۴۵۰ کیلوگرم وزن، ۱۵۰ کیلوگرم بار را در خود جای می‌دهد و قدرتی معادل ۵۲ اسب بخار (۳۹ کیلووات) دارد.

این هواپیما از این جهت متمایز است که بر یک بال بلند تکیه دارد و یک دم به سمت بالا از مواد سبک ساخته شده است که مأموریت آن را تسهیل می‌کند و آن را قادر می‌سازد تا آزادانه به پرواز خود ادامه دهد.

این پهپاد علاوه بر اشعه مادون قرمز و رادار موقعیتی مجهز به تجهیزات الکتریکی و نوری برای دید عادی است که امکان عکسبرداری در شب و شرایط بد جوی را برای آن فراهم می‌کند.

این هواپیما تصاویر و اطلاعات جمع‌آوری‌شده را مستقیماً و بدون اختلاف زمانی به ایستگاه زمینی ارسال می‌کند و انواع سیگنال‌های رادیویی را رهگیری و به ایستگاه و مقر آژانس امنیت ملی اسرائیل (SIGINT) ارسال می‌کند

این موشک می تواند انواع مختلفی از موشک‌ها و بمب‌ها را حمل کند و برای پرتاب موشک به دو صورت پرتاب عمودی و پرتاب نیمه هدایت شونده طراحی شده است که توسط حزب الله سرنگون شد.

کد خبر 1759898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha