لزوم تشکیل تشکل‌های تخصصی صنایع دستی در کردستان

نظری بر لزوم تشکیل تشکل‌های تخصصی صنایع دستی در کردستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، سعید نظری ظهر دوشنبه در نشست با صنعتگران فعال کردستان در رشته‌های «رودوزی سنتی» و «سراجی سنتی» اظهار کرد: این نشست به منظور ایجاد تشکل‌های تخصصی و ارتباط هدفمند در صنایع‌دستی استان برگزار شده است.

وی افزود: ثبت و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی و تشکل‌های مردمی می‌تواند راه حلی مناسب برای همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور توسعه و ترویج هنرهای سنتی حفظ، حراست و احیای رشته‌های صنایع‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع‌دستی باید در اولویت باشد که امسال از برنامه‌های محوری این معاونت است.

نظری یادآور شد: صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی می‌توانند در قالب تشکل‌های مردمی با استفاده از توانمندی‌های همدیگر و با هم‌فکری و هم‌افزایی بیشتر برای رسیدن به اهداف مشترک متعالی گام‌های مهمی بردارند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه کرد: تقویت فعالیت صنعتگران نیاز به حمایت از هنرمندان اینت عرصه را دارد و این مهم توسر اداره‌کل میراث فرهنگی استان مورد توجه خواهد بود.

صنعتگران حاضر در این جلسه ضمن بیان موانع و مشکلات موجود، نماینده‌ای را برای تشکیل تعاونی وهماهنگی‌های لازم انتخاب کردند.

کد خبر 1759943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha