وزارت اقتصاد مصمم به اصلاح و یا حذف قوانین مزاحم کسب و کار است

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان با اشاره به شعار سال گفت: همه قوانین مزاحم و یا بی‌ثبات کننده کسب و کار شناسایی و اصلاح یا حذف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ صادق سلطانی‌نژاد، صبح سه‌شنبه(۴ اردیبهشت) در نشست خبری با بیان اینکه امسال برای شعار سال برنامه‌هایی به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسیده، افزود: یکی از این برنامه‌ها انسجام و هماهنگی بین کمیته‌های اقتصادی و مشارکت همه بخش‌ها اعم از اجرایی و نظارتی و... برای بهبود فضای کسب و کار استان است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان ادامه داد: نگه داشتن رتبه کسب و کار استان سخت تر از ارتقای آن از رتبه ۳۱ کشوری به رتبه پنجم است که در این رابطه شاخص‌ها و مولفه‌های مهمی هدف‌گذاری شده است از جمله احصاء واحدهایی که در جهت تولید با مشکلاتی مواجه هستند و انجام برنامه‌هایی در کمیته‌های مختلف که منجر به رفع این موانع شود.
وی همچنین با اشاره به تسهیل رویه سختگیرانه مالیات، تامین اجتماعی و تامین مالی به عنوان سه بخشی که واحدهای مالی با آن گرفتار هستند و اظهار کرد: چیزی که واحدها و فعالان اقتصادی را اذیت می کند قوانین مُخل کسب و کار است.
سلطانی‌نژاد تاکید کرد: به همین دلیل وزارت اقتصاد همه قوانینی که در ارتباط با سرمایه گذاری ایجاد مزاحمت کرده و یا باعث بی ثباتی است در همه حوزه ها شناسایی و اصلاح یا آن را حذف می‌کند.
وی با اشاره به محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی و آب اظهار کرد: ما می خواهیم طرح‌های سرمایه گذاری متناسب با پاسخگو بودن حامل‌های انرژی باشد.
وی تسهیل فرآیند بهبود فضای کسب و کار به عنوان یکی از برنامه‌های مهم وزارت اقتصاد را مورد توجه قرار داد و گفت: وزارت اقتصاد در رابطه با صدور مجوزها کار بزرگی کرد و آن اینکه همه مجوزهایی که دستگاه‌ها نیاز داشتند در درگاه ملی مجوزها بارگزاری شد.
سلطانی‌نژاد افزود: در این راستا یکی از موضوعات فراگیر بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار این است همه بخش‌های اقتصادی و افرادی که مجوز فعالیت دارند باید به درگاه ملی مجوزها مراجعه ‌و نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام کنند.
وی اعلام کرد: از ۲۵ اردیبهشت ماه امسال مجوزهای کاغذی کسب و کار و فاقد شناسه یکتا، بر اساس قانون از برخی خدمات دولتی محروم هستند زیرا در فضای رقابت، فعالیت‌های فاقد مجوز و زیرزمینی حقوق افراد دارای مجوز را تضعیف می کند لذا وزارت دنبال شناسایی فعالان واقعی اقتصادی و پس از آن برخورد با واحدهای بدون مجوز است که بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و... را هم شامل می‌شود.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان با بیان اینکه از مجموع ۱۰۹ هزار واحد صنفی در استان کرمان تنها ۹ هزار واحد شناسه یکتا دریافت کردند بر اقدام هر چه سریع‌تر مابقی واحدها در این خصوص تاکید کرد.
در این جلسه عنوان شد: دریافت مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان کرمان به کُندی پیش می‌رود زیرا افراد تصور می‌کنند این مجوز باعث تحمیل مالیات به آنان می‌شود در حالیکه هیچ ارتباطی به این مسئله ندارد.

کد خبر 1760032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha