درگذشت عالم یمنی و عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان در ترکیه

شیخ عبدالمجید الزندانی، عالم یمنی و عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان در ترکیه درگذشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آر تی، شیخ عبدالمجید الزندانی، عالم یمنی و عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان روز دوشنبه در سن ۸۲ سالگی در بیمارستانی در استانبول درگذشت.

خانواده الزندانی در بیانیه ای کوتاه گفتند: با کمال تأثر و اندوه درگذشت پدر گرامیمان شیخ عبدالمجید بن عزیز الزندانی را اعلام می‌کنیم.

بسیاری از علما و سازمان‌های اسلامی وفات عالم فقید یمنی شیخ عبدالمجید الزندانی را تسلیت گفتند.

شیخ الزندانی یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های مذهبی یمن و نمادهای اجتماعی است که در حوادث قرن بیستم نقش داشته است.

متوفی در سال ۱۹۴۲ در روستای الظهبی در مدیریت الشعر استان اب در جنوب غربی یمن به دنیا آمد، اما اصالتاً اهل منطقه زندان در ناحیه ارحب در استان صنعا بود.

تحصیلات اولیه خود را در الکتاب در زادگاهش گذراند و در عدن به تحصیل رفت و سپس برای تحصیل در دانشگاه به مصر رفت و در آنجا به دانشکده داروسازی پیوست و دو سال در آنجا تحصیل کرد و سپس به دلیل علاقه به شریعت آن را ترک کرد. او به تحصیل علوم شرعی پرداخت و توانست با علمای ارشد در الازهر شریف ملاقات کند.

وی قبل از رفتن به عربستان سعودی و ملاقات با علمای ارشد آن، خود را وقف تحصیل در الازهر کرد و بعداً از دانشگاه اسلامی عمران در سودان مدرک دکترا گرفت.

وی در عربستان سعودی تدریس کرد و در تأسیس مرجع بین المللی اعجاز علمی در قرآن و سنت مشارکت داشت.

پس از بازگشت به یمن پس از انقلاب ۱۹۶۷، مشاغل و مسئولیت های مختلفی از جمله مدیریت مؤسسه علمی النور و مشاغل تدریس در برخی مؤسسات آموزشی را بر عهده گرفت و در کارهای سیاسی نیز شرکت داشت.

وی همچنین دانشگاه علوم شریعت الایمان را در یمن تأسیس کرد و کارهای و تحقیقات او در علم ایمان و معجزات ادامه یافت.

الزندانی کتابخانه عربی و اسلامی را با کتابهای فراوانی غنی ساخت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «ریشه داری اعجاز علمی»، «علم الایمان»، «طریق الایمان»، «به سوی الایمان» و«توحید» » اشاره کرد. وی همچنین نوارها و سخنرانی‌هایی نوشت که جنبه‌های اعجاز علمی در قرآن را شرح می‌داد.

کد خبر 1760048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha