بازدید رئیس جمهور ایران از آرامگاه اقبال لاهوری

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان با حضور در شهر لاهور از آرامگاه اقبال لاهوری شاعر و فیلسوف معاصر پاکستانی بازدید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از آنکه در بدو ورود به لاهور مورد استقبال سروزیر ایالت پنجاب در فرودگاه بین المللی این شهر قرار گرفت، در اولین برنامه کاری خود در آرامگاه اقبال لاهوری حضور یافت.

گروهی از نیروهای مسلح پاکستان در بدو ورور رئیس جمهور کشورمان رژه رفته و از مهمان عالی خود استقبال کردند.

آیت‌الله رئیسی با قرائت فاتحه در آرامگاه اقبال لاهوری، در جریان قدمت اماکن تاریخی این منطقه قرار گرفت. رئیس جمهور کشورمان همچنین دفتریادبود این مکان تاریخی را امضا کرد. 

مولانا عبدالخبیر آزاد امام جمعه مسجد تاریخی پادشاهی و رئیس کمیته استهلال پاکستان نیز در حاشیه این مراسم به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمد و طرفین پیرامون موضوعات فرهنگی و شخصیت اقبال به عنوان میراث مشترک ایران و پاکستان، تبادل نظر کردند.

رئیس جمهوری ایران قرار است در نشستی در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور حضور یابد.

وی همچنین قرار است با بلیغ الرحمان حکمران این ایالت دیدار کند.

یادآور می شود، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز (دوشنبه) به دعوت طرف پاکستانی برای سفر ۳ روزه رسمی وارد اسلام‌آباد پایتخت این‌ کشور شد.

آیت الله رئیسی با اعضای هیات همراه با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود، محمد شهباز شریف نخست وزیر و همچنین فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در گفت و گو با خبرنگاران ضمن ابلاغ پیام رهبر فرزانه انقلاب به ملت بزرگ پاکستان برای ملت و دولت پاکستان از خداوند متعال موفقیت، پیشرفت، امنیت و وحدت و انسجام خواستار شد و بیان کرد: پیام انقلاب اسلامی برای همه ملت‌ها پیام بیداری، بصیرت و بصیرت افزایی است. پیام رهبری انقلاب برای همه ما امروز دشمن شناسی و دشمن ستیزی است. ما باید دشمن را بشناسیم و هم به طور دقیق ترفندهای دشمن را شناسایی کنیم .

آیت الله رئیسی با اشاره به پیوند ناگسستنی ایران و پاکستان بیان کرد: بدانیم که کشورهای اسلامی باید با یکدیگر دوست باشند. ایران و پاکستان علاوه بر اینکه همسایه و مسلمان هستند، اعتقادات و باورهای آنان پیوندی ناگسستنی دارد و به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ملت ایران جدایی انداخت.

رئیس جمهور با بیان اینکه بنای ما این است که در دو دولت ایران و پاکستان، همکاری‌ها و راه‌های همکاری را افزایش دهیم، گفت:ظرفیت‌های زیاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و فناوری بین دو کشور وجود دارد و بنای ما این است که از همه ظرفیت‌ها برای ارتباط دو ملت و دو کشور بهره ببریم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه این سفر به دعوت رییس جمهور پاکستان انجام شد ومذاکرات از صبح امروز در ابعاد مختلف با مقامات کشور برگزار شد، گفت: اراده دو کشور بر توسعه روابط در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی تجاری، علم و فناوری و فرهنگی است، امیدواریم بعد از این سفر رشد و توسعه روابط دوکشور را به شکل فزاینده ای شاهد باشیم.

کد خبر 1760051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha