الگوی «مسجد قلب تپنده» به دنبال ارتباط دائمی مسجد، محله و مدرسه

برگزیده رویداد «رشدآوند» با بیان اینکه یکی از الگوهای برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، «مسجد قلب تپنده» است گفت: این طرح برطرف کننده چالش‌های حضور کودکانان و نوجوانان در مسجد و برقراری ارتباط دائمی بین مسجد، محله و مدرسه را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، یکی از الگوهای برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، «مسجد قلب تپنده» است که برطرف کننده چالش‌های حضور کودکانان و نوجوانان در مسجد و برقراری ارتباط دائمی بین مسجد، محله و مدرسه را فراهم می‌کند.

«رشدآوند» عنوان رویدادی ملّی برای جمع‌آوری، ارزیابی و معرفی ایده‌های مرتبط با تقویت تعامل خانواده، مسجد و مدرسه بود که سال گذشته به همت خانه فناوری‌های فرهنگی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد و الگوی خانم اسما آقابابائیان از نجف آباد جزو الگوهای برتر این رویداد انتخاب شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان  اصفهان در توضیح ایده خود اظهار داشت: الگوی «مسجد قلب تپنده» در راستای برطرف کردن نیازهای فرهنگی و اقتصادی محله، پاسخ به شبهات و پرسش های قشر جوان و نوجوان، شورو نشاط بخشی در محله است که هدف نهایی برقراری رابطه دائمی بین مسجد، محله و مدرسه خواهد بود.

وی گفت: برای برقراری ارتباط با مدرسه، دوره های متنوعی برنامه ریزی و اجرا شد که می توان به دوره های تونل زمان، یو کن سی، کلر ژوبرت، فقط برای یک سیب اشاره کرد.

برگزیده رویداد ملّی «رشدآوند» تصریح کرد: طبق توافقی که با یک سری از مدیران مدارس انجام شد، کلاس های تقویتی دانش آموزان، جلسات اولیا مربیان و جشن های مدرسه در مساجد برگزار می شود.

وی درباره تجربه حضور در رویداد ملّی رشدآوند گفت: به نظر می رسید که کادر توانمند و دلسوز برگزار کننده رویداد ملّی بودند که پیگیری های مستمر در هر مرحله و در نهایت داوری بسیار با حوصله و دقت انجام شد. با توجه به چالش های متنوع در مسیر داوری این رویداد، تجربه زیادی برای شرکت کنندگان حاصل شد.

آقابابائیان گفت: با شرکت در این رویداد خودم رو برنده میدونم چون توانستم با چندین ایده و الگو آشنا شوم که قابلیت اجرایی داشتند و به نظرم این بهترین جایزه است.

وی در پایان گفت: طبق گفته مسؤلان برگزاری رویداد ملّی «رشدآوند»، قرار است تمام ایده ها و الگوهای رسیده به دبیرخانه در قالب کتاب منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار بگیرد که برای افرادی که دغدغه این مدل فعالیت ها را بسیار مفید خواهد بود.

کد خبر 1760065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha