جشنواره مدرسه عشق با محوریت مسجد و محله

حقی با اشاره به برگزاری جشنواره مدرسه عشق با موضوع هنر متعهد و انقلابی گفت: این جشنواره در رشته های مختلف هنری با محوریت مسجد و محله برگزار شد.

شهروز حقی دبیرعلمی هفتمین جشنواره مدرسه عشق در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد این جشنواره گفت: این جشنواره به همت معاونت فرهنگی بسیج سازمان دهی و برگزار می شود. هدف این جشنواره آن است که با توجه به رسالت و تشکیل بسیج که یک نگاه مردمی دارد ، یک نگاه مردمی به مسئله هنر  و موضوع هنر متعهد و انقلابی دارد و در عین تنوع و تعدد رشته ها و اقشار بسیج با یک نگاه داوری خاص برگزار شد.

دبیر علمی این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره مسجد و محله محور است یعنی علاقمندان از پایگاه بسیج محلات در مساجد در این جشنواره شرکت می کنند؛ البته سعی شد در حوزه داوری موضوع تخصصی باشد تا جشنواره از ارزش فنی و تخصصی هم تهی نباشد .

وی اظهار کرد: جشنواره مدرسه عشق در رشته های مختلف، پویانمایی، رشته های تجسمی، ادبیات ، سرود، موسیقی آوایی و .... برگزار می شود اختتامییه این جشنواره در شهر رشت برگزار شد.

حقی ادامه داد: در این جشنواره با توجه به اینکه مخاطبان بسیج در تمام رده های سنی هستند تلاش شد تا رده سنی در آن لحاظ نشود و تنها در بخشی از رشته هایی مانند سرود یا رشته های خاص که نیاز است که رده سنی لحاظ شود مد نظر قرار گرفت اما در برخی رشته ها تفاوتی نیست و افراد در سنین مختلف باهم رقابت کردند.

وی در مورد استفاده از ظرفیت مساجد در این جشنواره گفت: بخش عمده خاستگاه بسیج در نگاه مردم مسجد است و بسیاری از پایگاههای  بسیج در مساجد شکل گرفتند و از ابتدای انقلاب تا کنون بسیاری از پایگاههای بسیج در مساجد پایه گذاری شدند و طبیعی است  خاستگاه بسیاری از گروه های هنری که در غالب های مختلف فعالیت می کنند ریشه در مسجد و پایگاههای بسیج در مساجد  دارد و بسیاری از آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره با رنگ و بوی مسجدی است.

حقی تصریح کرد: منتخبین در رشته های مختلف با توجه به فراخور شرایط تقدیر شدند و اکثر شرکت کنندگانی که از یک سطح کیفی در آثار خود برخودار بودند در رتبه بندی  و اهدا جوایز دیده شدند.

گفتنی است این جشنواره هفتمین دوره خود را در 6 بخش طی کرد و بیش از 75 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد و از آثار برگزیده برای تو لید و انتشار حمایت می شود. اختتامییه این جشنواره با حضور سردار سلیمانی  رییس سازمان بسیج مستضعفین و مسئولان استانی در تالار مرکزی رشت برگزار شد .

کد خبر 1759622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha