ضرورت اهتمام جدی مدیران در تحقق شعار سال

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ریل گذاری برای تحقق شعار سال وظیفه مهم مدیران و صاحب نظران است، گفت: مسئولان در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

وی با بیان اینکه ریل گذاری برای تحقق شعار سال وظیفه مهم مدیران و صاحب نظران است، گفت: مسئولان در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

امام جمعه زنجان بر لزوم تشویق جوانان به فرزند آوری تاکید کرد و ادامه داد: اصل تشویق، رفع نگرانی هایی است که جوانان مطرح می کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی رسانی به بندگان است.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه ها پیگیری شود.

پژوهشگر حوزه جمعیت نیز به عنوان یکی از سخنرانان این جلسه با بیان اینکه بحران جمعیت یک مسأله نو برای کشورهاست، گفت: مهمترین آسیب کاهش جمعیت، از بین رفتن نهاد خانواده است و از بین رفتن خانواده نیز کنترل را از نهاد خانواده به سایر مراجع منتقل می کند.

سلیمی با بیان اینکه بحث کاهش جمعیت در همه جوامع همیشه با مساله اقتصاد گره خورده است تصریح کرد: کاهش جمعیت آسیب بزرگتری دارد و آن نهاد خانواده است چراکه در طی کاهش جمعیت این نهاد شروع به کوچک و ضعیف شدن می‌کند و شبکه‌های خویشاوندی از دست می‌رود.

وی بر لزوم چاره اندیشی برای کاهش زمان تجرد و نیز کاهش فاصله تاهل تا تولد اولین فرزند تاکید کرد و گفت: علاوه بر بسته های تشویقی برای فرزندآوری باید موانع ساختاری در این حوزه برطرف شود تا روند افزایش جمعیت به جای تحقق در یک مقطع خاص، روند ادامه داری باشد.

سلیمی به ضرورت رفع موانع ساختاری ضد خانواده و افزایش جمعیت تاکید کرد و گفت: در باروری زیر سطح جانشینی، ساختارها تاثیرگذار هستند و باید در ساختارها تجدید نظر شود.

کد خبر 1760071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha