۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر در استان مرکزی اجرا می شود

امیدی از اجرای بیش از ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، جمشید امیدی، امروز سه شنبه(۴ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته کار و کارگر برگزار شد، ضمن تبریک این هفته گفت: از از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه جاری هفته کار و کارگر نامگذاری و بیش از ۴۰۰ ویژه برنامه برای این هفته در استان مرکزی تدارک دیده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در ادامه با اشاره به مشارکت واحدهای تولیدی استان در اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر، افزود: برنامه های این هفته با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» برگزار می شود.

وی دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل را از مهمترین برنامه‌های این هفته دانست و ادامه داد: امشب (سه‌شنبه شب) ۴۲ نفر از کارگران استان مرکزی برای دیدار با ایشان به تهران اعزام می‌شوند.

این مقام مسئول گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگری، حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه، همایش پیاده‌روی جامعه کار و تولید، برگزاری میز خدمت، همایش ایمنی و بهداشت و برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از دیگر برنامه های این ایام دانست و بیان کرد: بازدید دانش‌آموزان از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تولیدی، برگزاری مسابقات ورزشی، زنگ ورزش صبحگاهی برای کارخانجات، تجلیل از کارگران نمونه و گروه‌های کار نمونه و واحدهای نمونه، از دیگر برنامه‌های این هفته است.

امیدی همچنین به فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: این فراخوان از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اختراع و نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، میزان اشتغال، مسایل زیست محیطی و انتقال تکنولوژی و بومی سازی را مهمترین شاخص‌های مورد ارزیابی در جشنواره امتنان دانست و اظهار داشت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و ۲ گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر در مجموع به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال خوشبختانه کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است، ادامه داد: استان مرکزی طی سنوات گذشته در جذب تسهیلات و اشتغالزایی نیز رتبه اول و دوم را داشته است.

این مقام مسئول با آمار اشتغال استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسیده است، اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید.

کد خبر 1760085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha