یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی در اولین روز «عید فصح»

ده‌ها شهرک نشین در اولین روز عید فصح یهودیان به مسجدالاقصی یورش بردند و نظامیان صهیونیستی برای ورود فلسطینیان محدودیت اعمال کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی،  امروز سه‌شنبه در اولین روز از عید فصح یهودیان، گروه‌هایی از شهرک‌نشینان از سمت باب المغاربه به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و این حمله تحت مراقبت شدید نیروهای پلیس اسرائیل صورت گرفت.

خاخام یهودا گلیک، اولین گروه‌هایی را که به مسجد الاقصی هجوم بردند و شامل ۸۵ شهرک نشین بودند، معرفی کرد.

اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی گفت: شهرک نشینان در قالب گروه هایی به حیاط مسجد الاقصی یورش بردند و گشت‌های تحریک آمیزی از صحن های مسجد الاقصی انجام دادند و از جمله توضیحاتی در مورد «ساختار ادعایی» و انجام آیین‌های تلمودی به آنان داده شد.

همزمان با حمله شهرک نشینان به حیاط مسجد الاقصی، نیروهای اسرائیلی، محدودیت‌هایی را برای دسترسی فلسطینیان به ورودی های شهر قدیمی قدس و مسجد الاقصی اعمال کردند.

این نیروها، ده‌ها مانع آهنی در خیابان‌ها و جاده‌های منتهی به شهر قدیم و مسجد الاقصی ایجاد کردند و فلسطینی‌ها را متوقف کردند و هویت و وسایل آنها را بررسی کردند.

با توجه به استقرار گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی در سرتاسر شهرک قدیمی قدس، این مکان به یک پادگان نظامی تبدیل شده است و مقامات اسرائیلی تمامی راه‌ها منتهی به شهر قدیمی قدس و ورودی‌های مسجد الاقصی را بسته‌اند.

گروه‌های افراطی یهودی خواستار حملات گسترده و تلاش برای آوردن «هدایای فصح» به مسجد الاقصی برای جشن گرفتن شدند که یک هفته طول می‌کشد.

۱۵ خاخام با ارسال نامه‌ای به دفتر نخست وزیر و دفتر ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی، خواستار ذبح طبق در مسجدالاقصی شده‌اند.

کد خبر 1760092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha