توسعه مازندران برنامه ریزی عالمانه می خواهد

نوری بابیان اینکه مازندران با وجود مواهب الهی و برخورداری از توان علمی و نخبگانی می تواند یک استان پیشران و الگو باشد، گفت: توسعه استان نیازمند برنامه ای عالمانه با اقدامی عامدانه است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، یوسف نوری- استاندار جدید مازندران در آئین تکریم و معارفه استاندار که با حضور وزیر کشور در سالن همایش اتاق بازرگانی درحال برگزاری است، با اشاره به پیشینه دینی و فرهنگی، سیاسی، اجتماعی مازندران، اظهار کرد: معتقدم مواهب الهی و خدادادی مازندران باید به درستی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به منویات رهبری درمورد مردم مازندران مبنی براینکه «من مردم این استان را دوست دارم و به آنان ارادت دارم»، اشاره کرد و گفت: همچنین لشکر خط شکن ۲۵کربلا از افتخارات مردمان استان مازندران بشمار میرود که شاهد افتخارات این لشکر در دفاع مقدس و دفاع از حرم هستیم.

نوری با اشاره به جایگاه اقتصادی مازندران و نقش محصولات کشاورزی این خطه از شمال کشور در تامین امنیت غذایی کشور، افزود: مازندران یکپارچه از گلوگاه تا رامسر را مورد توجه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مجالس و محافل قرآنی مازندران جایگاه و رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، اذعان کرد: فرهنگ مردم مازندران در حوزه های مختلف نظیر اقتصاد افتخار آفرین شده است.

نوری به رشادت های ۱۳شهید مدافع حرم حماسه تاریخی خان طومان سوریه اشاره کرد و گفت: افتخار آفرینی کشتی گیران مازندران درعرصه های ملی و بین المللی ارزشمند است و زمانی که این ورزشکاران در کسوت ملی و مربی گری نسل آینده کشور را تربیت می کنند ارزشمند تر می شود.

وی به افتخارات علمی دانشگاه ها و اساتید دانشگاهی مازندران اشاره کرد و افزود: مازندران می تواند یک استان پیشران و الگو باشد.

نوری با بیان اینکه اقتصاد دریا پایه در راستای تاکید رهبری با قوت مورد توجه است، گفت: نهضت ملی مسکن، جمعیت، حجاب و عفاف، مردمی سازی و  ... باید برنامه عالمانه داشته باشید وعامدانه اجرایی شود.

وی به اقدامات مازندران برای تامین کاغذ تحریر کتب درسی دانش آموزان ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: این نیز یک اقدام عالمانه بوده است.

کد خبر 1760099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha