اجرای ۲۶ عنوان برنامه طی هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی

اشرفی گفت: طی هفته کار و کارگر شاهد اجرای ۲۶ عنوان برنامه محوری و بیش از ۱۲۰ برنامه شهرستانی در هفته کار و کارگری در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی امروز (۴ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: در خراسان جنوبی یک هزار و ۱۲۱ تعاونی فعالیت دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه گفت: طی سال گذشته شاهد ایجاد ۲ هزار و ۱۵۸ فرصت شغلی در تعاونی های خراسان جنوبی بودیم و بیش از ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت کردیم.

وی به بحث صادرات محصولات تولیدی تعاونی های خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۲۳ میلیون دلار صادرات محصولات تولیدی تعاونی های استان داشتیم که ۴۹ درصد رشد داشته است.

اشرفی با بیان اینکه خراسان جنوبی در مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایات کارگران رتبه چهارم کشوری را دارد، ادامه داد: طی سال گذشته شاهد کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار و کاهش ۵۸ درصدی فوتی‌ها در این حوزه بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه گفت: طی سال گذشته میزان اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر بوده است و هفت هزار و ۱۴۴ مورد بازرسی با اولویت معدن، صنعت و ساختمان در استان انجام دادیم.

وی به برنامه های بزرگداشت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در این راستا شاهد اجرای ۲۶ عنوان برنامه محوری و بیش از ۱۲۰ برنامه شهرستانی در هفته کار و کارگری در سطح استان خواهیم بود.

اشرفی در پایان عنوان کرد: ۲۶ کارگر نمونه استان با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار تشکل‌های کارگری با نماینده ولی فقیه، جشن تجلیل از کارگران ساختمانی، تجلیل از مدال‌آوران ورزشی بخش کارگری و برگزاری مانور بزرگ روز جهانی ایمنی از دیگر برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان است.

کد خبر 1760109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha