والدین از دوران کودکی به تربیت دینی فرزندان توجه کنند

صابر گفت: والدین باید از دوران به تربیت دینی فرزندان توجه داشته و تقویت عقاید دینی فرزندان از در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، هاجر صابر، مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) غرق آباد، در جلسه‌ای با موضوع حجاب و نحوه برخورد والدین با نوجوانان که به همت طلاب فعال و کنشگران عفاف و حجاب در دبیرستان الزهرا(س) غرق آباد برگزار شد، گفت:والدین نقش موثری در تربیت دینی فرزندان دارند و باید به این مهم از دوران کودکی توجه داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) غرق آباد با بیان اینکه نقش والدین بر تربیت دینی فرزندان، در دو مرحله از فرآیند رشد صورت می‌گیرد؛ افزود: این مراحل شامل مرحله شکل­ دهی به باورهای دینی و مرحله تثبیت و نهادینه­ سازی تربیت و باورهای دینی است.

وی خاطر نشان کرد: مرحله شکل دهی به باورهای دینی که به صورت غیرمستقیم بوده و ناخودآگاه بر ضمیر و نهان فرزند تأثیرگذار خواهد بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: مرحله تثبیت و نهادینه سازی تربیت و باورهای دینی که در قالب آموزش و به صورت مستقیم بوده و فرد تحت تربیت با توجه به یافته‌های خود از محیط و اطرافیان به درونسازی باورهای خویش می‌پردازد.

مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) غرق آباد با تأکید بر این موضوع که حجاب و سایر فروع دین با تکیه بر اصول و عقاید دین استحکام پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: وظیفه والدین تقویت عقاید دینی خود و فرزندانشان است.

وی ادامه داد: از آنجایی که نسل امروز، خواهان گفت‌وگو و فهم مسائل هستند و در فضای مجازی نیز با انواع شبهات و چالش‌های اعتقادی روبه رو می‌باشند، لذا والدین باید در راستای افزایش معرفت و آگاهی خود نسبت به این مسائل تلاش و همت کنند.

صابر خاطر نشان کرد: تا زمانی که این معرفت افزایی، گفتمان صحیح و صمیمی و توجه به تأمین نیاز عاطفی و روحی و روانی نوجوانان و جوانان صورت نگیرد، پذیرش مسائل از سوی آنان نیز به درستی اتفاق نخواهد افتاد.

کد خبر 1760129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha