برگزاری دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

مدیر کل سازمان تبلیغات خراسان رضوی گفت: ۱۴ اردیبهشت ماه نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی امروز سه شنبه(۴اردیبهشت) در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: آزمون سراسری مدرک تحصیلی به حفاظ قرآن کریم را می‌توان بزرگترین رویداد قرآنی کشور دانست که براساس تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت سازماندهی و حمایت از این جریان شکل گرفته است.

وی افزود: راهبرد اصلی این نشست آن است که از حافظان قرآن، تجلیلی شایسته مقام و جایگاه آن‌ها صورت بگیرد و بر همین اساس، به حافظان ۱۰ جز قرآن کریم مدرک دیپلم، به حافظان ۲۰ جز قرآن کریم مدرک فوق دیپلم و به حافظان کل، مدرک لیسانس اعطا خواهد شد.

وی افزود: اعطای مدرک به عزیزان حافظ نیز توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موردتأیید قرار گرفته و سازمان سنجش و آموزش کشور صادرکننده آن است. هزینه ثبت نام در آزمون نیز ۲۲۰ هزار تومان است که بخشی از آن توسط سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگرچه برگزاری آزمون حفظ به صورت سراسری است، اما خراسان رضوی به برکت وجود بارگاه منور رضوی و مراکز متمرکز تربیت قاری و حافظ به عنوان دارالقرآن ایران شناخته می‌شود و بر همین اساس با بیش از هزار و ۶۱۸ شرکت‌کننده، رتبه اول متقاضیان در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۱۳۰ نفر از متقاضیان استان برای آزمون سراسری حفظ را بانوان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: در سطح استان، آزمون در ۷ حوزه امتحانی متشکل از تربت جام، نیشابور، کاشمر، سبزوار و مشهد برگزار می‌شود که بزرگترین حوزه با میزبانی از ۹۳۳ شرکت کننده در مشهدالرضا(ع) برپا شده است و داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی، مکلف به شرکت در آزمون شفاهی و مصاحبه با اساتید هستند.

حجت الاسلام صاحبقرانی تصریح کرد: حضور بیش از ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان و برگزاری مستمر ۲۵۰۰ جلسه قرآن در اقصی نقاط خراسان رضوی، دلیل روشنی بر دارالقرآن بودن این استان است. اعطای مدرک رسمی به حفاظ قرآن کریم نیز فرصت مناسبی است تا زمینه اشتغال به عنوان مدرس، معلم و استاد در مراکز آموزشی فراهم شود.

وی ضمن معرفی طرح ‌های دیگر در زمینه حفظ قرآن کریم گفت: ویژه برنامه «زندگی با آیه ها» که با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی در زندگی درحال اجراست، هدف گزاری تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم را در دستورکار قرار داده است. این همان هدف والا و بزرگی است که با همفکری و مطالبه گری در سطح جامعه و گفتمان سازی در سطح مدیریتی قابل تحقق خواهد بود.

پایان پیام/

کد خبر 1760147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha