یک هفته به نام اصفهان

شورای شهر نصف جهان سال ۱۳۸۴ سالروز ولادت شیخ بهایی از نام آوران اصفهانی به نام روز اصفهان نام نهادند و یک هفته به این مناسبت برنامه اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سوم اردیبهشت سالروز ولادت شیخ بهایی این معمار بزرگ و نام آور به نام روز اصفهان نام گرفته و تا نهم اردیبهشت «هفته اصفهان» نام گرفته است.

نامگذاری این مناسبت به همت شورای اسلامی نصف جهان در سال ۱۳۸۴ صورت گرفته که خود اقدامی موثر و بزرگی با چشم انداز جهانی بوده و طی سال های اخیر تاکنون به این مناسبت برنامه های متعددی در شهر برگزار شده است.

مدیریت شهری با همکاری نهادهای مردمی در این دو دهه برنامه های متنوعی را اجرا کرده و علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی فرصت ساز برنامه های فرهنگی برای معرفی این شهر به جهانیان و خصوصا نسل جدید شد.

یک هفته به نام اصفهان

پیش بینی ۴۰۰ برنامه برای هفته اصفهان

مدیریت شهری امسال با پیش بینی ۴۰۰ برنامه در این هفته هویت کلانشهر اصفهان را به تصویر کشیده و البته برنامه شاد آن موجب نشاط اجتماعی نیز می شود.

تبلیغات شهری و فعالیت های رسانه ای آن نیز برای ایجاد حال و هوای دیگر در این شهر تاریخی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان به برنامه های این هفته اشاره کرد و اذعان داشت: ۴۰۰ برنامه در حال اجرا  بوده که ۷۰ مورد آن فراگیر در همه مناطق است.

یک هفته به نام اصفهان

کمال حیدری افزود: جریان زنده رود باعث ایجاد حال و هوا در شهر شده و تنوعی دیگر به برنامه ها بخشیده است.

وی شعار این هفته امسال را «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»  بیان کرد و اذعان داشت: تلاش برای رفع مشکلات مثل آلایندگی و خشکسالی ها برای زندگی مهم بوده که باید برای آن همگان کار کنند.

حیدری برگزاری نمایش های خیابانی و صحنه ای، مسابقه نقاشی و کتابخوانی، جشن های شادی، بیان تاریخ شهر و اجرای برنامه های ورزشی مثل زورخانه ای را از  جمله برنامه های این هفته اعلام کرد.

آشنایی مردم با هویت خود در هفته اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به بزرگداشت روز اصفهان اشاره کرد و گفت: این رویداد به معرفی هویت بشتر این کلانشهر و تاریخ کشورمان کمک می کند.

امیر کرم زاده با اشاره به قدمت بلند اصفهان خاطرنشان کرد: این شهر موزه ای از تاریخ کشورمان در ادوار مختلف است و بررسی ها باعث شناخت سند هویت ایرانیان و اصفهانی ها خواهد شد.

وی ادامه داد: اصفهان در حوزه های فرهنگی، دینی و معماری جایگاه مهمی دارد که مساجد آن شاخص ویژه ای دارد و معماری آن الگویی برای جهانیان است.

یک هفته به نام اصفهان

هویت شناسی و میل به وطن

دستاوردهای بزرگداشت این مناسبت و نامگذاری آن در هویت شناسی، نشاط اجتماعی و معرفی این کلانشهر تاریخی مشهود بوده و اصفهان را بیشتر معرفی می کند.

نسل جدید با هویت خود آشنا شده و میل خود را در زندگی و ساختن کشورشان بیشتر می کند و زمینه ساز پیشرفت است.

هویت کشورمان در ابعاد مختلف مشهود بوده که ظرفیت تاریخی، فرهنگی، مذهبی و شهادت و ایثار از جمله آن است و بزرگداشت مناسبت ها به پیشرفت کشور و هر شهری کمک کرده و باید این مراسمات به اعتقاد کارشناسان علوم اجتماعی و فرهنگی تقویت شود.

کد خبر 1760168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha