جایگاه مهم توسعه اقتصادی از بُعد فردی و اجتماعی در آموزه های دینی

امام جمعه آران و بیدگل گفت:بسیاری از آموزه ‏های دینی در حوزه تشریع و تبیین، دارای جهت‏ گیری اقتصادی خاصی است که نگرش کلی اسلام به اقتصاد و بویژه جایگاه توسعه اقتصادی را هم از بُعد فردی و هم اجتماعی در دین نشان می دهد.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر، با گرامیداشت این هفته گفت: فعالیت نهادهای خدمت‌رسان به کارگران نظیر ادارات تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار مهم و حیاتی است.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: هر چند در اسلام، اقتصاد مسئله زیربنایی نیست، ولی بسیاری از آموزه ‏های دینی در حوزه تشریع و تبیین، دارای جهت‏ گیری اقتصادی خاصی است که نگرش کلی اسلام به اقتصاد و بویژه جایگاه توسعه اقتصادی را هم از بُعد فردی و هم اجتماعی در دین نشان می دهد.

جایگاه مهم توسعه اقتصادی از بُعد فردی و اجتماعی در آموزه های دینی


حجت الاسلام سلیمانی اضافه کرد: هر کسی که در هر جایگاهی به فعالیت مشغول است، به نوعی کارگر محسوب می‌شود و کار او باارزش و مقدس است؛ لذا هماهنگی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی عاملی است که جامعه بتواند به خوبی به حیات خود ادامه دهد. 

امام جمعه آران و بیدگل خاطرنشان کرد: شناخت بازار و فروش محصولات یکی از مهم‌ترین عناصر رونق کسب و کارهاست و باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

 
محمدرضا معماری، رئیس اداره تامین اجتماعی هم در این دیدار ضمن گزارش عملکرد تامین اجتماعی شهرستان ، حمایت این سازمان از کارگران و کارفرمایان را یادآور شد و اضافه کرد: مقام معظم رهبری با نام گذاری امسال، دستور «جهش تولید با مشارکت مردم» را صادر کرده‌اند، تامین اجتماعی در راستای تحقق این فرموده ایشان وظایف مهمی بر عهده دارد و باید وظایف خود را به نحو احسن به انجام برساند.

جایگاه مهم توسعه اقتصادی از بُعد فردی و اجتماعی در آموزه های دینی

کد خبر 1760289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha