تخلیه روستاهای زیرکوه به دنبال سیلاب/ تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران

آخوندی از شکسته شدن دو سد خاکی در زیرکوه خبر داد و گفت: تخلیه روستاها به موقع انجام و مردم در حاجی آباد اسکان داده شده اند.

محمد علی آخوندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: به دنبال سیلاب و حجم زیاد بارندگی در شهرستان زیرکوه بند خاکی قدیمی روستای نوده شکست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه طی تماسی تلفنی ساعت ۴ صبح با فرماندار شهرستان زیرکوه اعلام شد که بند خاکی روستای نوده وضعیت مطلوبی ندارد که بلافاصله دستور تخلیه روستاهای پایین دست داده شد، افزود: فرماندار شهرستان و مدیرعامل هلال احمر پیگیری های لازم را انجام دادند و مردم روستا (۶۰ خانوار) سریع تخلیه و در روستای آبیز اسکان داده شدند.

آخوندی  تصریح کرد: ساعت ۱:۲۰ دقیقه صبح سد نوده شکسته شده است، الحمدالله با اقدام سریع و تخلیه روستا برای کسی اتفاقی پیش نیامده است و خسارت جانی نداشته ایم.

وی گفت: سد روستای نوده به دنبال بارندگی شدید و سیلاب شکسته شده است و حوزه آبخیز هم بسیار گسترده است و بخشی از آب وارد شهر حاجی آباد شده و روستاهای بقرایی و محمد آباد را هم تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: سطح آب سیلاب به نحوی است که از رکاب ماشین بالاتر آمده است لذا تیم های تخلیه آب مستقر شده اند و به محض اینکه بتوان  امدادرسانی کرد خانه ها هم به کمک مردم لایه روبی خواهد شد.

آخوندی  افزود: با دستور استاندار خراسان جنوبی، جلسه اضطراری سیلاب در استان تشکیل خواهد شد و تمام امکانات برای امدادرسانی به زیرکوه بسیج خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین از شکسته شدن بندخاکی روستای سالک آباد زیرکوه هم خبر داد و گفت: ۲۵۰ خانوار روستای بمرود توسط امدادگران هلال احمر به شهر حاجی آباد منتقل و اسکان داده شده اند.

وی تصریح کرد: تیم امدادی در حال حاضر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن کش ها و موتور پمپ ها هستند.

کد خبر 1760351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha