آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، فرشید کرمی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می شود، گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است.

کرمی  با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه ای و پهلوانی را آموزش می دهند، افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهرهای یاسوج، چرام و دهدشت هستند.

وی گفت: ورزش زورخانه ای یکی از هویت های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر به سزایی دارد.

کد خبر 1760388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha