سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی در مشهد

پس از ۲ سال وقفه سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت بهداشت و حضور فعالان این حوزه، ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، بیش از چهار هزار نشریه دانشجویی در کشور زیر نظر  دانشگاه های وزارت علوم فعالیت می کنند که سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» پس از دو سال وقفه با همکاری وزارت علوم و بهداشت با حضور فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

بر اساس اعلام وزارت علوم جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» فرصتی برای تبیین استعدادهای دانشجویی در زمینه فعالیت رسانه ای و ایجاد تکلیف مطالبه گری و پرسش گری و روشنگری مسائل در نسل جوان و آینده ساز کشور است.

متقاضیان سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» تا ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ فرصت داشتند آثار خود را به این جشنواره ارسال نمایند، آثار رسیده در دی ماه توسط هیات داوران بررسی شد.

این جشنواره با شعار «برای ایران بنویسیم» برگزار شده است و در همین راستا دانشجویان صاحب اثر در نشریات دانشجویی می‌توانستند با مراجعه به سامانه titrfestival.dmsrt.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار با توجه به دستورالعمل اجرایی اقدام کنند.

 بخش های جشنواره مزبور شامل دو بخش اصلی (رقابتی و جانبی) و پنج بخش فرعی است و همه نشریات دارای مجوز از کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران که در فاصله زمانی یکم شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تا سی و یک شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده‌اند و آثاری که در این نشریات انتشار یافته‌اند، در صورت عدم فارغ التحصیلی دانشجو امکان شرکت در جشنواره را داشتند.

دانشجویان می توانستند آثار خود را در بخش رقابتی و در قالب اثر برگزیده، نشریه برگزیده، بخش مجازی، سایت یا وبلاگ، نشریات صوتی یا پادکست، نشریات کاغذی-الکترونیک، نشریه چندرسانه ای، آفلاین و الکترونیکی، گرافیک و موشن گرافیک، فیلم خبری و فتوکلیپ ارسال کنند.

بخش ویژه این دوره از جشنواره نیز شامل موضوعات دانشگاه و حل مسائل ملی، دانشجو و امید به آینده، دانشجو و روایت پیشرفت، دانشجو، انتخابات و مشارکت آگاهانه، دانشجو و آرمان های گام دوم انقلاب اسلامی بود که علاقه مندان می توانستند آثار خود را در یکی از چهار قالب گزارش، یادداشت، مصاحبه و مقاله در سامانه بارگذاری کنند.

 برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره شد.

پایان پیام/

کد خبر 1760393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha