نخستین المپیاد ملی آموزش هنری

نخستین المپیاد ملی آموزش هنری در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، فراخوان نخستین المپیاد ملی آموزش هنری توسط دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطوح هنرستان های هنرهای زیبای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و آموزشگاه های هنری صاحب مجوز از سوی این ادارات کل منتشر شد.

موضوع های مورد رقابت در این المپیاد با شعار «یکصدا ایران» شامل هویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی، ایجاد انگیزه و امید آفرینی، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت های عمومی، تحکیم بنیاد خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد بود.

 هدف از برپایی این المپیاد آموزشی شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری و بالا بردن سطح مهارت های فردی، گروهی و اجتماعی و ایجاد انگیزه و امید در میان هنرآموزان و علاقمندان به آموختن هنر پیش درآمد توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای هنری و آموزشی است.

این المپیاد در قالب تیم های آموزشگاهی و هنرستانی و در سه مرحله آموزشگاهی، استانی و ملی برگزار می شود. مراکز آموزش هنر که در نخستین دوره المپیاد شرکت می کنند؛ در رشته های تعیین شده منتخبین خود را به مرحله استانی معرفی خواهند کرد و پس از رقابت تیم های استانی، برگزیدگان این مرحله در سطح ملی به رقابت خواهند پرداخت. تیم هایی را معرفی می کنند که بر اساس شاخص‌های اعلام شده، تیم ها ابتدا در آموزشگاه یا هنرستان به رقابت پرداخته و آثار آنها داوری می شود و به مرحله استانی راه می‌یابند.

آثار راه یافته به مرحله استانی توسط داوران استانی ارزیابی شده و برگزیدگان آن‌ها به سطح ملی راه می‌یابند و در این مرحله آثار برگزیده رشته های موسیقی و نمایش اجرای زنده خواهند داشت و آثار سایر رشته ها در فضای نمایشگاهی به نمایش عمومی گذاشته می شوند و داوری خواهند شد که تیم قهرمان هررشته از بین برگزیدگان نهایی انتخاب و موفق به دریافت جام قهرمانی می شوند.

گفتنی است، تمامی علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت المپیاد هنر مراجعه نمایید.

پایان پیام/

کد خبر 1760415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha