پرداخت به موقع نیم درصد کتابخانه‌ها، رونق کتابخوانی را رقم می‌زند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: پرداخت به موقع نیم درصد کتابخانه های عمومی توسط شهرداری ها، رونق کتابخوانی را رقم می زند.

«علی شاه‌نظری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه دسترسی آسان به کتابخانه های عمومی و تنوع منابع مورد مطالبه مردم است اظهارداشت: بخش عمده ای از منابع مالی این نهادها توسط شهرداری ها به واسطه پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان افزود: بعضی از مدیران شهری این سهم خود را به موقع پرداخت می کنند اما برخی از آنان در این موضوع کم مهری کرده و بر فعالیت این مراکز تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: پرداخت به موقع سهم کتابخانه های عمومی توسعه و پیشرفت فعالیت های فرهنگی و هنری و کتابخوانی را به همراه خواهد داشت و دسترسی به منابع خوب و اجرای طرح ها را به همراه دارد.

شاه نظری با بیان اینکه بیش از ۱۰ پروژه نیمه تمام کتابخانه عمومی در استان داریم، تصریح کرد: کمک به بهره برداری سریع این پروژه ها برای ارتقا سطح دانش جامعه و اعتلای فرهنگی نقش دارد.

وی کمک به توسعه فرهنگ کتابخوانی را مهم خواند و اذعان داشت: شهرداری ها و رسانه ها در این خصوص همکاری کنند و بر فرهنگ عمومی تاثیر بگذارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان یادآورشد: در نشست مشترک با مدیرکل شهری استانداری اصفهان این دغدغه ها پیگیری شد تا به شهرداری ها این استان اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ کتابخانه عمومی در استان اصفهان تنها یک مرکز کتابخوانی نیستند بلکه بستری برای فعالیت های فرهنگی هستند و طرح هایی در این زمینه ها اجرا می کنند.

شاه نظری یادآورشد: مسابقات فرهنگی، آموزش مهارت زندگی و فعالیت های مناسبتی مثل کتابت قرآن از جمله این فعالیت ها است.

کد خبر 1760449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha